Annons:
Etiketthästar
Läst 5330 ggr
Stallmima
11/21/12, 12:44 AM

Stängselfråga

Är det någon som vet om fårstängsel är godkännt till hästar?

Annons:
[klisterbomb]
11/21/12, 10:45 PM
#1

Olagligt är det nog inte, men värnar du om din häst är det inget jag rekommenderar då det är extremt lätt för hästarna att fastna i sånt.

[Shettisar]
11/22/12, 10:54 AM
#2

Jag har fårnät bitvis i min hage,men där nätet finns är där också eltråd en bit innanför dvs distans isolatorer för att hästarna inte ska komma nära nätet. Olagligt är det inte.Endast taggtråd..Givetvis ska nätet vara ordentligt sträckt.

[kent2]
11/22/12, 12:28 PM
#3

Dock kan det innebär problem med vissa försäkringsbolag iom att dessa inte rekommenderar användning (eller rättare sagt avråder från det)

[Doglovers]
11/24/12, 12:38 PM
#4

Jag är lite osäker när det gäller fårstängsel. Det är lätt att fastna med ett ben och när en häst fastnar stannar den inte och väntar på att någon ska ta loss den . Den drar tills den kommer loss.

[Shettisar]
11/25/12, 10:42 AM
#5

Finns risker med allt även eltrådar.Har haft hästar i 20år här med delvis fårnät även unghästar och ingen har någonsin varit nära att fastna på något vis.Men som sagt man ska aldrig säga aldrig,men ordentligt sträckt med tråd en bit ifrån så kan de inte komma nära nätet med vare sig ben eller annat Flört

saknal
2/5/15, 3:09 PM
#6

Jag rekommenderar inte fårstängsel: http://www.demex.se/vfence-sv.aspx

Annons:
Upp till toppen
Annons: