Annons:
Etikettdjurskydd
Läst 1677 ggr
MikaTela
10/16/12, 12:45 PM

Samvetet och ryktet!

Efter sett två hundar på tok för magra hos en fd kompis i somras så tog jag kontakt med dess uppfödare som jag hittade efter mycket om och men.
Första hand så försökte jag själv tipsa om annat foder till hundarna och hjälpa henne. Hon ljög ihop en historia vilket bra foder hon hade nu och dom var på uppgång. Sen hittade jag foderpåsen och såg det var helt fel.
Då tog jag kontakt med uppfödaren som fick henne att göra hälsokontroll hos veterinär på bägge hundarna, där visade det sig att hundarna var kraftigt underviktiga.
Ena hunden avlivades då den var på tok för mager samt hade dåliga höfter och den förtjänade inte att byta hem där dom inte visste hundra den fick det bra.
Den andra hunden fick åka tillbaka hem till uppfödaren.

I början var jag rädd det skulle sättas ett rykte på mig för det var jag som fick igång ruljansen på det hela. Var trots allt en fd vän som blev av med sina hundar.

Sen igår fick jag reda på att ett par högst olämpliga djurägare skulle skaffa ytterligare en valp. Detta trots dom har problem med pengar, betalningar och allra viktigast att ta hand om djuren. Bara se när dom köpte djurmat senast så glömde dom köpa hundmat. Och det är bara det lilla.
Iaf hittade jag den dom tingat valp hos och tog kontakt med denna personen och förklarade hur dom var och varnade henne.

Men återigen med ryktet. Man känner sig som en skvallerbytta på ett sett men för djurens vägar mår man bra.

Mycket svammel men måste få ut detta!
Det jag vill komma fram till att ibland måste man riskera sig själv för djurens bästa. För om folk tar illa vid sig av det och klandrar en, tja då är dom nog inga djurvänner!

Hoppas min tråd får fler att våga stå upp för djuren!

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

Annons:
Katthemsmatten
10/16/12, 7:43 PM
#1

Personligen tycker jag du visat civilkurage. En bristvara i dagens samhälle. I ärlighetens namn, vem vill vara vän med någon som misshandlar sina familjemedlemmar? Att inte ge sitt husdjur, av vilken art det vara må, är misshandel i mina ögon.

Dagens ros till dig!!!!!!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Tarotstollan
10/17/12, 9:14 PM
#2

Stor kram till dig!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[YukiOni]
10/22/12, 1:16 PM
#3

Håller med #1 
Stå på dig och backa aldrig! <3

ks.gerbil
10/23/12, 4:40 PM
#4

fortsätt så! du är modig!

Gerbil-hemsidan hittar du R

vallhund
10/24/12, 1:41 AM
#5

Hur kunde uppfödaren ta tbx en såld hund?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Magi-cat
10/25/12, 6:17 AM
#6

Så bra gjort! All heder åt dig!

#5 Kanske något som står i kontraktet?

Vet inte, men jag kände en uppfödare en gång. Det hände vid ett flertal tillfällen att hon tog tillbaka hundar som inte hade det bra. Ändå var hon jättenoga med vilka hon sålde till, men hade tydligen otur ändå….

Hur som helst så behövs det fler som visar civilkurage!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Upp till toppen
Annons: