Annons:
Etiketthundar
Läst 2226 ggr
RADiOACTiV
9/9/12, 9:17 PM

Anmäla hundägare? Hjälp..

Jag har länge haft ett öga på grannkillen och hans hantering av sin Jack russel hane. Han drar i kopplet så hunden flyger, går aldrig ut med den ordentligt, oftast bara ut i rabatten utanför bostadshuset. Självklart skäller hunden som en galning på allt, troligtvis pga understimulering och en allmänt frustrerande vardag..och killen har tom när jag försökt prata med honom erkänt att han "skäms" över att hunden skäller och gör utfall mot andra hundar. Det är dock inget aggressivt vad jag sett, bara att han väldigt gärna vill få utlopp för all energi. Han skäller i lägenheten också, och jag har hört killen ryta på hunden.. Och nu ikväll när jag kom hem och öppnade porten började han i vanlig ordning skälla, jag bryr mig inte då jag tänkt att han iaf får ut lite energi på att vakta… Men så hör jag killen börja gorma så det hörs i hela trappan. Följt av stamp i golvet, svordomar, och sedan en duns..tyst. Jag har fått nog och mitt hjärta går i bitar när jag tänker på den lilla terrien. Finns det någonting jag kan göra? Han verkar inte ta åt sig några tips jag försökt ge lite fint, utan snarare bara bli ännu mer arg och frustrerad att andra "dömer" honom.. Men inget ger än rätt till att göra ens hunds liv till ett enda långt stressmoment. Hjälp, snälla!

Annons:
[Shettisar]
9/13/12, 1:25 PM
#1

Avvakta och se om hunden syns inom den närmaste dagen? Anmäla kanske? Har liksom inga grunder för miss skötsel,vanskötsel eller liknande utan understimulans.Har du sett honom behandla hunden våldsamt? Annars kan det bli svårt att få någon att ta kontakt med killen. Prova lämna lapp till honom? Uppmana honom att stimulera hunden bättre och mer samt att hunden skäller ofta och stör pga understimulans. I lägenhet får väl inte hundar skälla hur mycket och när som helst eller?

Upp till toppen
Annons: