Annons:
Etikettdjur-och-lagen
Läst 2269 ggr
redan
7/15/12, 3:38 PM

leif gw

Annons:
indra-bus
7/17/12, 2:42 PM
#1

Ja tänk vad pressen kan vränga till saker bara för att sälja lösnr.. Eller hur redan.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

[Emma--]
7/17/12, 8:23 PM
#2

Jag läste igenom lite snabbt…och jag förstår inte? Haha. Var det någon poäng jag inte riktigt förstod?

giffan
7/18/12, 8:43 AM
#3

#2 Att djur verkar ha större värde än människor i stockholms polisens ögon. typ.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

[Emma--]
7/18/12, 11:30 AM
#4

#3 Ah så enkelt :P Såg bara en massa babblande om djur och gamla mord. Som i mina ögon inte riktigt går att jämföra i "värde". :P

redan
7/18/12, 4:06 PM
#5

Om någon jag kännde skulle bli mördad, skulle jag bli ortoligt ledsen, om polisen sa att de inte har tid, för de måste åka och hämta en hamster som sitter i en två cm för liten bur.

[Emma--]
7/18/12, 4:16 PM
#6

#5 Men djurpolisen är en sak, cold case en annan osv. Eller ska man då låna djurpoliserna och deras resurser till en annan avdelning? Får ungefär samma känsla som när jag såg sverigedemokraternas valfilm med pensionsbroms vs invandringsbroms.

Annons:
indra-bus
7/18/12, 4:19 PM
#7

Men de begriper väl du oxå att de inte riktigt går till så. Men de går att vränga till de mesta åt olika håll. O vi tolkar saker lite som de passar oss..

De är ju så att poliser jobbar med olika saker.

Sen är de socialtjänstens jobb att ta hand om miss skötta barn. O inte polisens.

O hur lång tid tar de att hämta en hamster. Om man jämför med att reda ut ett mord.

Sker ett mord o de är akut för att samla bevis osv. Så prioriterar polisen de, de är inga idioter.

Men att lösa gamla mord kanske kan vänta en halv timma. För de är ett brott att skaffa djur om man har djurförbud.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Upp till toppen
Annons: