Annons:
Etiketthästar
Läst 3366 ggr
[Shettisar]
2012-07-02 14:01

Ungerska ryttare som rider genom Sverige.....

Annons:
Lavèn
2012-07-02 14:28
#1

Nej detta är fel! Tycer att det kan vara okej att ta några längra ritter men att rida så långt på samma gång! och inte (antagligen) ha någon mer mat än gräset som växte på marken åt hästarna!

Hoppas de behåller djuren!

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

LitenPyssling
2012-07-02 23:19
#2

Visst kan man ta långa turer på hästar, men för att de ska hålla för det hela så gäller ju en välplanerad resa där både paus, vilodagar, mat, vatten m.m är inräknat vilket dessa människor uppenbarligen inte alls räknat med. Hoppas liksom #1 att hästarna behålls och därigenom tas ifrån de ungerska människorna som uppenbarligen inte kan något om djurhållning alls.

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

ks.gerbil
2012-07-03 15:06
#3

säger som 2# man måste ju planera och tänka men vissa personer har visst ingen hjärna att tänka med Obestämd

Gerbil-hemsidan hittar du R

AnneN
2012-07-05 14:05
#4

http://nwt.se/dalsland/article1132533.ece Här finns en fortsättning på detta

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Lavèn
2012-07-07 14:06
#5

Jag förstod inte riktigt, behöll polisen hästarna eller inte?

ryttarna fick gå men tog de med sig hästarna?

// förvirad tjej

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

AnneN
2012-07-07 14:23
#6

#5 som jag förstod det så fick de inte tillbaka hästarna

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Lavèn
2012-07-07 14:26
#7

#6 hoppas det är så :)

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

Lavèn
2012-07-07 14:29
#8

Jo du har rätt under bilden står det: ''I tisdags togs det formella beslutet att omhänderta de ungerska hästarna. Samtidigt lade åklagaren ner utredningen mot de tre ryttarna med motiveringen att brott inte kan styrkas''

Så de tog hand om hästarna :)

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

Gronstedt
2012-07-09 12:42
#9

Jag råkade se dessa husarer och hästar när de passerade Brobacka, och jag kan säga att de INTE såg ut som i länken i #4. Vi slogs av att hästarna såg tunna och omusklade ut, men de var rena och fina, välryktade med klara ögon och släta hovar, de verkade avspända och väl till mods. Jag tyckte inte då att de såg ut att vara vanvårdade. De stod "parkerade" utanför matstället med sadlarna på, så några sår såg vi inte - de måste ha varit dolda under sadlar, sadelfiltar och klövjedon.

Lite synd att de tar en bild med maximala skuggningar på en häst som sovit i gödsel för att framhålla hur synd det är om hästarna och göra skandalen större än den är. Jag försvarar inte det inträffade, men snyft- och skandaljournalistik är inte till någon hjälp för djurskyddsfrågan.

Lavèn
2012-07-09 22:10
#10

#9 jo men de tar oftast (inte alltid) sådena bilder innande har fått hästarna att m¨å bra då de tar på en stor grönäng där hästarna ser jätte lyckliga ut

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

Upp till toppen
Annons: