Annons:
Etikettövriga-djur
Läst 2529 ggr
[Shettisar]
2012-06-16 10:47

Fisk

Någon som såg den engelska serien ang fiske? Kollade på de inspelade av snitten igår eller det första än så länge.Och jag fattar inte hur EU kan ha infört de regler som gäller för fiske? Hur många ton fisk som slängs årligen pga deras reglering av kvot. Hur ska fiskbestånden öka om det slängs i döda fiskar? Alltså jag bergiper inte hur forskare och EU snubbarna tänker?

Annons:
[Shettisar]
2012-06-19 09:36
#1

Det var inte mycket intresse för fisk här inne.Men jag länkar till dokumentären,kanske någon finner det lite intressantare??

Aviendha
2012-06-19 21:55
#2

Jag har dålig koll på fiskefrågor faktiskt och har helt missat dokumentären. Synd att den inte går på SVTPlay!

[Shettisar]
2012-06-19 22:04
#3

Jag blev ganska chockad över hur många ton död fisk de måste dumpa tillbaka i havet pga EU regler…Fruktansvärt.Hur menar de att fiskbeståndet ska öka?Skrikandes

[Myraan]
2012-06-21 11:14
#4

Håller helt med dig! Tycker också att det är helt fruktansvärt. Andra arter påverkas ju också negativt i och med att fiskbeståndet minskar. T.ex. att de tvingas leva närmare land där andra faror finns för att det blir svårare att hitta fisk att äta.

Jovars. Ibland undrar man hur de tänker!

kattvalp2
2012-06-21 18:41
#5

Förstår inte heller hur de tänker. De är rent ut sagt (ursäkta språket) helt jävla dumma i huvudet.

Upp till toppen
Annons: