Annons:
Etikettdjurskydd
Läst 2235 ggr
CorneliaAndersson
2/4/12, 6:27 PM

Projekt Casa- Cainelui HJÄLP!

Vi behöver nu hjälp med att skaffa sponsorer till gatuhundarna i Rumänien. Min komis storasyster vill ha hjälp med att få in pengar/leksaker /mat till hundarna. Min kompis storasyster och hennes pappa ska sedan åka till Rumänien och överlämna sakerna. Vi behöver all hjälp vi kan få! Tveka INTE att höra av er!!

Såhär kriver min kompis storasyster på bloggen, till ''projektet'':
''Mitt namn är Laura Klink. Jag är 17 år gammal och bor i Linderöd, tillsammans med mina föräldrar, mina syskon och 6 hundar.

Så länge jag kan minnas har jag velat jobba med djur, och även med djurskyddet, speciellt har jag alltid viljat försöka göra något åt gatuhundar. Mitt nuvarande mål är att bli djursjukskötare, och även det här projektet.

Målet med det här projektet är att hjälpa Romolus Sale med att bygga upp ett fungerande djurhem i Rumänien, där han tar in så många gatuhundar det är möjligt, så att de slipper leva i ständig hunger, och våld.

Han har köpt en hel del mark som han nu kommer bygga ett djurhem på, detta endast med hjälp av sponsrade pengar. Djurhemmet ska även ha en karantän, där ovaccinerade valpar och sjuka djur får vistas till de är friska nog att vara med i resten av flocken. Marken är helt öppen, en del pengar som skänks kommer alltså gå till att köpa träd som ska planteras på marken för att ge skugga.

Alla djur som kommer in till djurhemmet blir kastrerade/steriliserade och avmaskade även vaccinerade om det behövs.

Gatuhundarna i rumänien har ett väldigt tufft liv! En stor del av det rumänska folket förstår inte värdet i hundarna, och vill bara ha bort de, alltså blir de ofta ihjälslagna med hjärnrör, brännda levande eller överkörda av bilar.

Romulus Sale, mannen som har startat det här djurhemmet, vill sprida information till den rumänska befolkningen, så att de får mer förstånd för djuren, och därmed minska misshandeln.

På hans egna internetsida www.casa-cainelui.com beskriver han utförligen om sina mål och sitt arbete med hundarna. För att de ska ha det bra.

Jag såg hans pogramm på en tysk tv-kanal, och han imponerade mig så mycket att jag verkligen tycker att detta är rätt tillfälle för mig att fullfölja min dröm och bli aktiv inom djurskyddet. I pogrammet såg man verkligen att han offrar hela sin kraft, och hela sitt liv för att hundarna ska ha det bra!

Romolus Sale lever för djurens skull, och för att det ska ha det bra. Jag tycker verkligen man ska stötta sådana  människor, som gör så mycket bra för försvarslösa djur!

Jag är övertygad om att han är den personen som med sitt jobb förtjänar all hjälp han kan få i form av hundmat, medicin och pengar.

Senare, när jag har lyckats samla ihop tillräckligt med gåvor, är planen att jag och min far åker till Romulus Sale i sitt djurhem, för att hjälpa till en del själva, och för att också se vad de skänkta pengarna används för!

jag startar den här bloggen för att alla som har skänkt någon form av gåva ska kunna se hur det går för hela projektet, och för att sedan även visa bilder från resan dit och hur läget är i Rumänien.

Jag vill, så länge det är möjligt för mig själv, hålla kontakten med Romulus Sale, och försöka få ihop så mycket gåvor det går i sverige, för att sedan sända ner de till djurhemmet, och även åka dit så ofta jag har råd.''

Bloggadressen där ni kan läsa om prjoektet:
http://projektcasacainelui.blogg.se/

Min E-mail:
mimy_thea@hotmail.com

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Annons:
CorneliaAndersson
2/6/12, 8:19 PM
#1

Putt

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Upp till toppen
Annons: