Annons:
Etikettsmådjur
Läst 4066 ggr
[kvarteretsockerbetan]
2011-09-08 19:20

Hjälp mitt omplaceringshem!

Hejsan alla djurvänner där ute!

**Nu ber jag om extra mycket hjälp!! AKUT
**
Jag har fått tag på en fin 9-facksbur i bra kvalité som ägaren säljer till mig för 1000kr , redan prissänkt till halva priset om jag hämtar den inom kort.
MEN jag kan inte ta denna extra summa från min egen plånbok utan behöver hjälp.

Varför ska man hjälpa mig?
Jag vill kaninerna det bästa möjliga! Jag betalar från egen plånbok varje månad för att ge kaninerna bästa möjliga vård, jag har inte råd med extra saker varken till dem eller mig. Nu när vintern kommer har jag märkt att jag måste säga nej till många kaniner som inte kan bo utomhus då dem är vana vid att bo inne och det är försent att sätta ut dem.
Denna stora bur ska ställas i ett varmt och ljust förråd (min sambo är allergisk så jag kan inte ha dem inne i huset) för att kunna ta emot kaniner i behov av hjälp även under vintern.

Känns som om jag INTE kan tacka nej till denna möjlighet, men jag klarar helt enkelt inte det själv.

Om vi hjälps åt så krävs inte lika mycket pengar. Tänk om 20 personer skänker vars en 50-lapp. Eller om 10 personer skänker 100kr.
Det är såå lätt om man hjälps åt men väldigt svårt när man är ensam.

Håller tummarna stenhårt för att ni vill hjälpa mig och kaninerna!

Meddela mig privat för frågor, kontonummer m.m

Annons:
redan
2011-09-08 22:30
#1

Behöver man inte tillstånd för sådan verksamhet?

Hur gör du om någon av dessa behöver veterinärvård?

Mari
2011-09-08 23:29
#2

Inte för att vara elak men jag tycker att du bör stå över för denna buren, ta inte på dig fler omplaceringsdjur om du inte ens har 1000kr att lägga ut på saker till dem, för som #1 redan säger, hur blir det om någon av dem blir sjuk?
Nä det är bättre att lägga pengar och tid på de du redan har inne, som du kanske märkt så är det inte direkt så att man tjänar pengar på att omplacera djur utan man får ta från egen ficka om man är privatperson som håller i det hela

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Lina Strindlund
2013-06-18 21:59
#3

är det mkt kaniner som behöver nya hem där du bor? var bor du?

Jättefint att du hjälper kaniner! Men jag har inte ett öre över just nu. :(

Här uppe är det inte så vanligt med övergivna kaniner, mest bara katter. Jag skulle heller hjälpa kaniner, de är lättare att ha tycker jag. :)


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

[Moa-]
2013-06-18 23:59
#4

Lina Strindlund; tråden är från 2011.

Lina Strindlund
2013-06-20 15:54
#5

OK tack :)

men jag undrar om det ännu är så, att i vissa delar av sverige är det vanligt med övergivna kaniner??


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

[_hsleiufhbtv]
2013-06-22 12:02
#6

#5 Tja.. Alltså övergivna kaniner finns lite varstans i hela Sverige.

Annons:
Upp till toppen
Annons: