Annons:
Etikettallmänt
Läst 3163 ggr
Aviendha
9/16/10, 12:18 AM

Anmäld djuraffär - efteråt

För ett tag sedan, minns inte riktigt när, så var jag in i en djuraffär där det rent ut sagt var hemskt att se djur.

Det var gerbiler utan grävmöjlighet och skydd, hamstrar med enbart några cm rör. Chilla i för liten bur. Många djur hade heltomma vattenflaskor. Och skitigt så in åt… Sällan jag sett så skitiga burar. Tror inte att det fanns en enda bur där (däggdjur och fåglar) som det inte fanns något att anmärka på. I vilket fall så anmälde jag denna butik.

Idag var jag in igen och det är som att gå in i en helt ny affär! Djuren var hela, rena och satt i rätt stora burar, de hade mat och vatten, de hade hus och annat och allmänintrycket var fräscht.

Nu vet jag ju inte om affären varit anmäld innan mig, eller om de haft inspektioner där innan men i vilket fall är det mycket bättre nu och det känns riktigt kul - det kan bli förbättringar :)

Annons:
Friheten
9/16/10, 11:50 AM
#1

Toppen:)
En del behöver en liten putt i rätt riktning?

[isdrakee]
9/16/10, 2:54 PM
#2

Vad kul att höra. :D Ifall dom rödgröna vinner på söndag så då kan vi se fram emot fler inspektörer och förhoppningsvis fler historier som denna. :P

Elin-Li
3/12/13, 10:02 PM
#3

Toppen!

Där jag jobbar är vi alltid noga med hur vi håller djuren. Inte bara för att man kan bli anmäld utan för DJURENS BÄSTA!

Det är dock inte alla butiker som tänker så. Det är mindre kul.

// Elin-li, 

Lena
3/12/13, 10:58 PM
#4

Ja det var ju bra att de skärpte till sig. Ledsamt att se djur på det sättet!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
3/13/13, 7:11 AM
#5

Här stängde de smådjursavdlningen. Lika bra det, det stoppar spontaninköp av djur. Bättre att köpa genom en ansvarsfull ägare.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Katthemsmatten
3/13/13, 11:45 AM
#6

Undrar om det var nya ägare av butiken eller om det var de gamla som faktiskt skärpte sig. Hur kan man driva zoobutik och inte ha ens ett minimum av kunskap och förmåga att se till att djuren har det bra? Tänk om din kvartersbutik behandlade frukten på samma sätt? Skulle knappast förekomma eftersom man då förlorar pengar.

Tycker det borde vara förbjudet att sälja levande djur i butik. Det är en mindre god miljö för dem och dessutom lockar det till spontaninköp av små söta hamstrar/marsvin/kaniner som ungarna tröttnar på och som blir utslängda.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: