Annons:
Etikettjag-har-en-fråga
Läst 2049 ggr
michancomm
2017-06-18 18:59

rädda djur

hej, jag vill ta hand om djur som måste hitta nya hem akut, så kan jag ta dem se så de är frisk hur de mår och hur de är för att sen leta efter nya hem som kommer ta hand om dem och inte trötta men om nått händer så kan jag köpa tillbaka dem för samma pris som jag sålde för. 

jag har tagit hand om en kotte och just nu en kanin kan komma 2 till kaniner snart men hur gör jag för att få igång detta typ? finns det nått man kan söka? alla pengar som jag får in för att sälja djuren eller om någon vill ge kommer bara gå till dessa djur som jag då tar hand om, tex som mat, spån, veterinär saker till dem och allt.

Annons:
Cragan
2017-06-18 19:08
#1

finns massvis med regler kring omplacerings verksamhet som jag ej är insatt i det enda jag vet är att risken är stor att det blir en ren förlust affär om man räknar rent ekonomiskt.
får hoppas någon med koll på dom specefika reglerna ger svar

starhawk
2017-06-18 19:08
#2

En kotte?? är det en tallkotte eller en grankotte??

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

michancomm
2017-06-18 19:12
#3

1 okej 

2 igelkotte :)

Herveaux
2017-06-18 19:38
#4

Jättefint att du vill hjälpa djur! 👍

Precis som #1 är det mycket regler att följa och krav att uppfylla.
Kontakta Länsstyrelsen (och kanske även Jordbruksverket?) och berätta om dina planer så kan dom berätta vad det är som gäller.

Du har ingen liknande verksamhet i din närhet där du kan jobba som volontär?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

michancomm
2017-06-18 19:48
#5

nej bor i ungefär mitten av Sverige och det enda som finns här är katthem, jag har varit jourhem men tycker att dessa som ansvarar över detta är väldigt oansvariga och kan inte så mycket.. några äldre damer som sitter framför en skärm och 'hjälper' katter, ja vissa hjälper de ju självklart men mycket prat och lite händer. 

jag har tänkt på detta i flera år minst 9 år. och jag har planerat tänkt och så. eftersom vi nu planerar på att flytta till ett  bra stort ställe så börjar jag kunna starta i en liten skala och om det går bra och så, så kommer jag att utveckla till större och större så att säga. :)

Upp till toppen
Annons: