Annons:
Etikettallmänt
Läst 1805 ggr
vallhund
2016-10-07 11:47

Hot o hat mot veterinärer

"Kräver åtgärder för att skydda utsatta veterinärer

Hoten mot svenska veterinärer blir allt fler. Nu kräver Veterinärförbundet åtgärder rapporterar Radio Örebro."

http://www.atl.nu/lantbruk/kraver-atgarder-for-att-skydda-utsatta-veterinarer/

Läs även kommentarerna.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Lona
2016-10-09 22:37
#1

Jag är måhända naiv och blåögd men jag litar faktiskt till stor del på våra myndigheter (att jämföra dem med DDR visar bara på brist på insikt hur det verkligen funkade i de forna öststaterna). Snarare tycker jag nog att LS är för slapphänta, men för att dra upp Skåne och shar-pei för att inte tala om trubbnosarna igen så är det inte konstigt att uppfödarna känner sig förföljda - de inser ju inte ens problemen raserna har! På tiden att någon gör något men är man veterinär så verkar det vara "Damn if you do, damn if you don't"… Det finns säkerligen rötägg bland såväl djurskyddsinspektörer som veterinärkåren, som inom alla yrken, men jag förstår inte drevet mot dem. Dock finns det ju rena foliehatt-grupper på Facebook som har de mest underliga konspirationsteorier om LS, Jordbruksverket, polisen och veterinärer. Läser man utan att vara det minsta källkritisk så är det lätt att dras med på några av de inte fullt så sjuka teorierna - och så går drevet.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

landsbygdsbo
2016-12-11 17:51
#2

#1 Att uppfödare av hundar,  som inte är friska,  känner sig förfölja, ja så ska det väl vara.

Att avla på hundar som konsekvent uppvisar hudproblem, valpningsproblem, andnings o ögonproblem är ngt att sätta blåslampan på. Passar inte det, så…..

Lona
2016-12-12 10:59
#3

#2, Jo, det är väl ungefär det jag tycker också även om jag inte skrev det rakt ut ;-) . Bedrövligt är vad det är, man kanske skulle skicka (Skånes) LS till en av SKKs utställningar? Kan bli livat… :-P Tyvärr har väl Trubbnosupproret gjort att många sticker huvudet ÄNNU djupare i sanden - och häller lite betong på överst så det verkligen inte går att ändra åsikt och se problemen. Men men, det är klart att det bara är pengak*ta veterinärer spm hetsar för att kunna få sätta kniven i friska hundar och häva in storkovan *ääärk*!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: