Annons:
Etikettdjurskydd
Läst 1837 ggr
SannaZoei
2016-10-06 12:45

Romer med hund

På en parkering vid mitt hundrastnings-ställe bor en del romer i bilar. Idag när jag gick förbi hade dom en extremt mager hund. Jag kände direkt att det inte stod rätt till med hunden, men då flera av männen som bor på parkeringen tidigare varit hotfulla så vågade jag helt enkelt inte gå närmare. Jag har nu letat runt lite för att ta reda på om det går att anmäla detta, till någon som kan titta närmare på hunden. Problemet är att jag inte vet något om männen eller hunden, och att de inte alltid är på parkeringen. 

På länsstyrelsens hemsida är det princip omöjligt att anmäla utan konkret information. Vad kan jag göra? Finns det någon organisation eller liknande som tar emot såhär okonkreta anmälningar? Detta gäller Malmö.

Jag kommer i vilket fall som helst försöka gå förbi parkeringen så ofta som möjligt för att säkerställa att hunden verkligen bor med romerna…

Annons:
marathos
2016-11-08 18:52
#1

Det är svårt många gånger med länsstyrelsen, men det är absolut värt ett försök i alla fall.

Silvestris
2016-11-10 18:22
#2

Ring till Länsstyrelsen och gör en muntlig anmälan istället för att anmäla via hemsidan. Då kan du förklara situationen mer detaljerat och så får de avgöra hur de ska göra. De kan t.ex. välja att köra förbi parkeringen vid olika tillfällen (när de är ute på andra uppdrag) för att få möjlighet att få en bild över det hela. Det är även bra om de får veta att människorna runt hunden är hotfulla, då kan de ha kontakt med polisen och be dem följa med om det behövs.

landsbygdsbo
2016-12-11 17:41
#3

Ring polisen och meddela att en insmugglad hund med sjukt utseende driver runt på parkeringsplatsen , kanske har rabies?..

vallhund
2016-12-12 04:47
#4

Det är tullens o länsstyrelsens sak att jaga luspudlar, inte polisens.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

landsbygdsbo
2016-12-12 09:01
#5

Romer luspudlar?  har du blivit SD;are på gamla dagar?

För hunden är inte ansvarig, det är ju hundens ägare 😎

Upp till toppen
Annons: