Annons:
Etikettdjurskydd
Läst 1685 ggr
Lapin1999
5/28/16, 12:24 AM

Vad ska jag göra?

Hej! Jag vet inte vad jag ska göra. En i min klass prattar ofta om hur han dödar djur som hamstar och gnagare. För läge sedan tryckte han upp en video i mitt ansikte på hur han kastade upp en hamster i luften och det var en av hans vänners hamster. Personen som äger hamter tog det inte så seriöst för det såg roligt ut. Jag blev väldigt arg på han som kastade hamster och skolan pratade med honom men jag tycker dom inte tog det serigöst. Jag orkar inte mer. Nästan varje gån han känner att han kan prata om det så gör han det. Familjen han bor i har en hund. Jag är inte 100% om dom har kvar den. Men dom borde. Men jag känner att hunden borde inte vara i den familjen med att en i familjen värkar gilla att skada djur. Hjälp vad ska jag göra!!

Annons:
Bete
5/28/16, 4:56 AM
#1

Det låter som att du inbillar dig, dessutom så är det inte din ensak så jag råder dig att hålla tyst om det. Tänk om hunden trivs i familjen? Du tänker ju bara på dig själv!

[AnimeV4]
5/28/16, 2:31 PM
#2

#1 Är du seriös eller?! Det är inget konstigt med att oroa sig om de nu dödar mindre djur för skojs skull. Hunden kan antingen ha det skitbra eller bli misshandlad varje dag då den tål mer.

Anmäl till Länsstyrelsen så får de åka ut och kolla. Då vet du iallafall hur det ligger till. Hellre anmäla en gång för mycket än en för lite. Du kan vara anonym.

Lapin1999
5/28/16, 10:47 PM
#3

#1 Jag fattar inte hur att vara orolig för hur ett djur behandlas. För att en familje medlem pratar om hur han dödar djur är själviskt? Och den person har upet pratat om att han inte gillar hunden nåra gånger.

Lapin1999
5/28/16, 10:52 PM
#4

2# Tack. Jag ska göra det. Jag vet inte hur hård lagen är runt om att prata om att döda hamstrar och gnagare. Han har pratat om att han tycker smådjur är inte värt not och det gör det okej att göra djurtest på dom. Men jag vet inte om det påvärkar hunden. Men jag är orolig för hunden.

frejaspluto
5/28/16, 10:55 PM
#5

Är du seriös om detta inlägg anmäl personen i fråga gå via polis, Länsstyrelsen anonymt, eller via namn. Du ver vad oftast personer blir efter kränknings av djur, tortera mm. Han börjar utforska det nu med hamster kanske sin hund. Han är farlig !

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

[AnimeV4]
5/29/16, 1:15 AM
#6

#4 Det tycker jag att du ska göra! Självklart får man inte avliva något djur utan kunskaper och detta är ju djurplågeri! Håller med #5 också.

Annons:
frejaspluto
5/29/16, 8:45 PM
#7

#6, Tack PuffBuck! Om du känner att du är rädd rådfråga nån som du verkligen litar på gärna ngn som är objektiv och vuxen i fråga. Du måste spara samtalstid och sms om ni har bevis, kort, filmsnuttar , samla på dig bevis , och anmäl, !

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

[AnimeV4]
5/29/16, 9:00 PM
#8

#7 Helt rätt. Samla så mycket bevis som möjligt!

Upp till toppen
Annons: