Namninsamlingar/petitioner

Skriv på mot tvångsmatning av franska gäss!

2016-05-14 16:00 #0 av: OlleA

Djurskyddsorganisationen World Animal Protection har nu en kampanj mot tvångsmatning av gäss i Frankrike, där de bl a skriver följande:

"För att kunna producera foie gras tvingas miljoner ankor och gäss uthärda rädsla, smärta och stress under sitt korta, miserabla liv. De tvångsmatas i sådan omfattning att deras lever svullnar upp till tio gånger den normala storleken. När de närmar sig slaktvikt tvingas en måltid som väger nästan ett halvt kilo ner i deras hals genom ett stålrör, som drivs av en elektrisk motor. Så många som en miljon fåglar dör varje år i Europa från stress, skador och sjukdomar från den plågsamma tvångsmatningen".

Här kan ni skriva på för att få stopp på eländet.

Olle

Anmäl
2016-05-14 16:15 #1 av: Blue_Lugia

Vad vidrigt!

I try to make you hate me. But no matter what I do, you still think I'm your friend.
Anmäl
2016-05-14 16:22 #2 av: eskils

Bra namninsamling, har självklart skrivit på!

Anmäl
2016-05-14 18:56 #3 av: Blue_Lugia

Skrivit på nu.

I try to make you hate me. But no matter what I do, you still think I'm your friend.
Anmäl
2016-05-14 22:29 #4 av: Lonaa

Redan gjort :-(

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie
Blogg; raskva.wordpress.com
(Lonaa och Lon@ samma person, problem med inlogg)

Anmäl
2016-05-17 14:15 #5 av: vallhund

Förmodligen når man längre om folk slutar äta ank/gåslever..

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Kennel.

Anmäl
2016-05-23 15:18 #6 av: Zachis

Skrivit på, tror dock inte att de där har någon som helst betydelse

Anmäl
2016-07-14 20:50 #7 av: Tarotstollan

Hade tydligen redan skrivit på!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2016-08-22 19:14 #8 av: Baltazar13

Jag tycker om anka. Jag undrar om någon vet om det finns någon märkning så jag vet att ankbrösten jag köper inte kommer från ankor som är producerade för att framställa anklever...

Hittills köper jag bara från uppfödare jag känner men hade gärna köpt i livsmedelsaffären om jag visste att det var ok.

(Eller är det mest gäss som tvångsmatas?)

Anmäl
2016-08-23 09:20 #9 av: Cragan

borde vara ganska lungt att köpa svenskt då det mig veterligen är olagligt med tvångstmatning i detta land.

Sajtvärd på  http://fjaderfa.ifokus.se  http://djurskydd.ifokus.se/

Anmäl
2017-01-19 23:27 #10 av: OlleA

Tyvärr kan jag inte starta nya trådar på ifokus (det går inte att välja kategori) så jag fortsätter här med en ny kampanj.  Den här gången gäller det orangutanger som fångas och säljs illegalt i Thailand för att sedan få ett hårt liv som keldjur eller inom en cynisk turist- och underhållningsindustri. Här kan ni läsa mer och skriva under mot eländet. Säkert förstår ni vad det handlar om även om uppropet är på danska.

Olle

Anmäl
2017-01-22 23:25 #11 av: landsbygdsbo

Ungern är väl rätt stora på gåslever de med.

I vilket fall är det ett jäkla oskick att tvinga i djuren föda på detta vis.

Att med berått mod kreera fram ett sjukt djur med förstorad lever är inte förenligt med god djurhållning

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.