Annons:
Etikettvilda-djur
Läst 1717 ggr
Lona
2016-05-13 23:39

Fånga vild mus?

Det här hör väl egentligen inte till djurskydd men jag vet inte riktigt var jag skall lägga frågan annars.
I vilket fall, jag har fått in en mus i min stuga, han bor bakom en bokhylla i köket man tassar omkring på nätterna (faktiskt en väldigt snäll och renlig mus, men han kan ju inte bo där ändå!).
Men… hur gör jag på bästa sätt för att bli av med honom?
Finns det "snälla" musfällor? Den gamla klassiska modellen är helt horribel eftersom de lika gärna kan fastna med ett ben eller knäcka ryggen utan att dö, är jag inte hemma då och kan avsluta det hela så är det djurplågeri i mina ögon.

En mus mer eller mindre kan väl tyckas vara en petitess men jag kan ju åtminstone sköta det på ett trevligt sätt, även en mus kan plågas 😕.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Majaa12
2016-05-13 23:49
#1

Det finns fällor som är som burar, dom går in men kommer inte ut. Där skadas dom inte. Sök på "snäll musfälla" så får du upp massa olika sidor🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Maleficum
2016-05-14 00:11
#2

Finns snälla fällor som fångar musen levande. Där min bror bodde förut bodde en hel del möss inne också så han hade en sån fälla (mössen var in och åt upp papegojans mat om nätterna). Han filma sin egna fångst när den sitter och mumsar på godsaker. Den modell han har finns bla på granngården. Funkar väldigt bra!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lona
2016-05-14 15:58
#3

Tack! Får ge mig ut på musfällejakt :-) !


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: