Annons:
Etikettlantbruksdjur
Läst 1964 ggr
vallhund
2016-04-30 16:47

Djurhem har samlat in pengar för att katrera höns

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Zachis
2016-04-30 17:03
#1

Kan rent spontant tycka att det där låter jätte dumt.

Fridaaaa
2016-04-30 17:07
#2

Djurplågeri enligt mig.
Att de ens kommit på tanken är för mig obegripligt

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
2016-04-30 17:19
#3

Inte vettigt alls.

Och "fritagna". Stulna menar dom väl.

[AnimeV4]
2016-04-30 17:25
#4

Öh, vad är ens vitsen?

Cragan
2016-04-30 18:17
#5

ren idioti som bara bevisar att dom inte kan ett dyft om hönsen dom "fritagit"

Wellcraft
2016-05-02 14:10
#6

Usch. Okunnighet.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
-Cissi-
2016-05-04 23:22
#7

1 Det är olagligt med kastrering av fåglar. 2 Dom kan uppenbarligen inget om höns. 3 Sen när är det okej att stjäla djur för att sedan utföra en olaglig handling på dom som troligen endå dödar dom pga narkosen?

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

landsbygdsbo
2016-05-06 22:16
#8

#7

Hear,hear

All annan kommentering är överflödig🙂

Taxelina1
2016-05-11 20:50
#9

Samtidigt kan jag tycka att det var bra att det här kom fram. Det visar ju hur hjärntvättade och okunniga dom är😎

Hälsning från en stor djurvänCool

landsbygdsbo
2016-05-11 20:54
#10

#9

Men det beror ju på okunskap o indoktrinering.

Rafflan
2016-05-17 22:08
#11

Idioti, det går att styra äggläggningen med foder och liknande om dem tycker dem lägger för mycket ägg…

Hells Angel
2016-06-24 22:55
#12

"Det är inte första gången vi blir attackerade av "djurvänner" som vill berätta för oss hur fel vi har", skriver de och fortsätter:"Vi lever i ett speciesistiskt samhälle där vår bekvämlighet och våra intressen alltid sätts före ickemänskliga djurs. Vi vill ändra på det! Att ta hand om hönorna som Tomma burar fritog, och att nu kastrera dem är en del i vårt arbete mot speciesism."

Varför vill dem änns kastrera dem? Höns har lagt ägg genom alla tider och inte kallas det för djurplågeri, kastrering dock är väl ändå en större påfrestning?

 Borde dem inte lägga tiden och pengarna på att hitta seriösa hem där dem garanterat inte blir sedda som äggläggningsmaskiner istället?

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Taxelina1
2016-06-26 12:55
#13

Stog och lyssnade på en kund när jag var hos en bekant som har ett hönseri med frigående höns. Det var öppet hus och han hade lagt ram olika storlekar på ägg för att visa hur varierande det kunde vara.

Kunden talar stolt om för hönsägaren att hon inte köper dom stora äggen eftersom dessa hönor är extremavlade för att lägga så stora ägg som möjligt och det gör ont i … på henne. Såg att ägaren höjde ögonbrynen och suckade. Han berättade sedan för henne hur det gick till, mycket vänligt. Först såg hon ut som om hon inte trodde på honom, men gav efter sedan. Det var hennes tonåriga dotter som sagt det till henne. Så för varje person som får veta sanningen, så är det en vinst.

#12 Skulle vara intressant att veta hur många höns som överlever den kastreringen. Höns är otroligt känsliga… Och vad är det för veterinär som frivilligt tar sej an detta djurplågeri ???

Hälsning från en stor djurvänCool

Annons:
Cragan
2016-06-26 13:37
#14

#13 dom hittar väll någon vetrinär som inte vill ha kvar sin licens för det är vad den opererande vetrinären riskerar att bli av med.

Lona
2016-06-29 21:16
#15

#14, Och dessutom vill ha mer pengar i fickan… Skulle faktiskt inte heller förvåna mig om de släpar med dem på en lång resa utomlands för att hitta en mer samvetsfri veterinär/ett land med mindre stränga lagar :-( Om de nu har fritagit eller rättare sagt stulit hönsen för att de anser att de lider av att lägga ägg och de inte kan tänka sig att omplacera dem till vettig hönsägare så är det banne mig bättre att avliva dem än utsätta dem för detta djurplågeri.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Taxelina1
2016-07-01 14:28
#16

Hmmm…undrar hur dom gör med våra vilda fåglar. Dom lägger också ägg. Vare sej dom vill eller inte…Inte lika ofta, men dom gör det.

Hälsning från en stor djurvänCool

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: