Annons:
Etikettjag-har-en-fråga
Läst 2068 ggr
Millann
12/28/15, 1:53 PM

Jobba inom djurskyddet, utbildning?

Hej! Som säkert många redan frågat så undrar jag om det finns någon här som har tips på utbildningar man kan gå för att utbilda sig och sedan jobba inom djurskyddet? Jag håller just nu på att läsa upp till en gymnasieexamen så jag har chans att läsa högskoleutbildningar om jag vill, så jag känner att det är dags att komma på vad jag ska göra efteråt så jag har behörigheterna liksom och jobba med djur vet jag att jag vill. 

Jag är mest intressera av att jobba på djurskyddet, men även djurskötare, djursjukskötare, hundskötare och nästan alla sorts djurskötare är jag intresserad av. Någon som jobbar som något inom dessa och kan berätta hens utbildning, hur jobbet är och sånt. Svårt att bilda sig en uppfattning genom att bara läsa utbildningarnas innehåll och sånt. 

Jag bor i Värmland och söker helst efter en utbildning i närheten eller en distansutbildning. 

Tack så länge! 

Mvh, Camilla

Annons:
AnneN
12/28/15, 2:21 PM
#1

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Kawonda
12/30/15, 12:05 AM
#2

Om du läser Etologi- och djurskyddsprogrammet (som det länkas till ovan) så blir du biolog och kan välja mellan olika yrken med djur. Att arbeta med djurskydd handlar mycket om lagstiftning, exempelvis djurskyddslagen och förvaltningsrätt, inte så mycket att "klappa djur". Det är mycket pappersarbete. Det är bra om man har praktisk erfarenhet av olika typer av djurhållning innan. Linnéuniversitetet har distanskurser i djurskydd men det räcker inte med bara dem för att kunna arbeta som djurskyddshandläggare. Det handlar också mycket om att kunna hantera människor som är upprörda, ledsna eller arga.

AnnaFagerell
12/30/15, 7:03 PM
#3

Om du har bra betyg så statsapparaten agronom i Uppsala. Då får du många valmöjligheter

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Upp till toppen
Annons: