Annons:
Etikettjag-har-en-fråga
Läst 2372 ggr
Mill4
2015-08-06 17:41

Jobb

Åren bara springer iväg numera och blir snart 24 år. Och nu först har jag börjat fundera på vad jag vill "bli när jag blir stor". Jag vill jobba med utsatta djur… det är ju som gjort för mig. Men omplacering hem osv är ju vanligen ideelt. Inget fel med det, men jag behöver ju pengar också; ) Har vi några tips? Djurskyddet spektrum är ju något, men hört mycket negativt om det tyvärr..

Annons:
AnnaFagerell
2015-08-06 21:07
#1

Vad har du för utbildning ? Är man 24 bör man ju redan hunnit med en del

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Mill4
2015-08-17 20:05
#2

Jag började jobba direkt efter gymnasiet ;) så gymnasiet naturbruk inriktning häst, hästmassör, hästskötar examen… osv. men vil inte jobba med det numera.

AnnaFagerell
2015-08-18 12:20
#3

Var bor du? Grisgårdar behöver ofta folk

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Eliinn
2015-08-21 20:09
#4

Känns som det skulle vart mig själv som skrev det där inlägget!  ;)
Är 23, gått naturbruk djurvård och började jobba direkt efter gymnasiet så nåt pluggande blev det aldrig eftersom jag då hade ett perfekt djurjobb.
Dessvärre är det flesta djurjobben antingen säsongsbetonade eller ideella…

Att jobba med utsatta djur och hjälpa dem till ett bättre liv hade vart en dröm och precis som du säger så hade det vart som gjort för mig…

Finns ju en 3årig utbildning på SLU i Uppsala som heter Djurskydd och etologi som du säkert redan känner till ?
Men jag själv tvekar, dels för att jag första måste plugga upp jobbiga ämnen för att ha behörighet men också för att jag hört att jobbmarknaden inte ser så ljus ut för dem som går ut den utbildningen…

Men det är synd för det är ju inte precis så att det är brist på utsatta djur som behöver hjälp men precis som du säger så drivs mycket ideellt, vilket man inte kan leva på rent ekonomiskt…

Jag har inga direkta förslag till dig egentligen tyvärr då jag själv går och funderar på samma sak…

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Upp till toppen
Annons: