Annons:
Etikettallmänt
Läst 1630 ggr
AnnaFagerell
2015-06-06 15:01

Värme och djur, tips och idéer.

Idag är det 30 grader varmt och stekande sol i Skåne. Jättehärligt men ack så farligt för våra djur. Tänk på att det blir otroliga värmeskillnader för våra djur i bilar, på promenaden etc. Hjälp till att se till att ingen håller sin hund i en stekhet och livsfarlig bil. Själv påpekar jag ofta till djurägare tips och idéer och jag tänker att i denna tråden kan vi ge varandra tips på hur man svalkar sina djur för ett bättre djurskydd! Ge ditt bästa tips i tråden nedan.

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Annons:
elina.k
2015-07-02 21:00
#1

Man skulle ju kunna ta tex pet-flaskor och frysa dom med vatten i. När det blivit is så lindar man in i en hand duk ock djuren kan vila sig mot den! Det svalkar!

1800 talet  gav rättigheter åt slavar.

1900 talet gav rättigheter till kvinnor.

Jag hoppas jag kan skriva att 2000 talet gav rättigheter till djur. 

ElisabethB
2015-07-02 21:20
#2

Om ens djur är vana vid täcke kan man knyta en frottéhandduk om halsen och som ligger över ryggen som man har blött upp innan. Man kanske behöver låna mattes/husses skärp att ha runt magen och så får man ta av den när den är torr för då värmer den istället..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

TerreJ
2015-07-17 12:43
#3

På kaniner har jag hört att man ska svalka ner öronen och låta dem få gå/ligga på en blöt handduk. Jag brukar alltid blöta en handduk och kyla ner öronen ( inte så blött att det bara rinner från den ) 

Sen på hundar har jag sätt att folk fryser in vatten med några godsaker i, som köttbullar till exempel. Det är bra aktivering också :)

 Medarbetare på  djurparker                                                                                                                       För mer bilder http://nouw.com/theresefoto

TerreJ
2015-07-17 19:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Såg denna förut idag och anser det vara ett bra tips!

 Medarbetare på  djurparker                                                                                                                       För mer bilder http://nouw.com/theresefoto

Upp till toppen
Annons: