Annons:
Etikettjag-har-en-fråga
Läst 1536 ggr
NinjaKakan
2015-01-30 09:33

Jag vill göra något nu!

Hej på er. Jag ber om ursäkt om detta inte är okej eller inte hör hemma här men tänkte att eftersom det har med djurskydd att göra så skriver jag här helt enkelt ! Jag är numera arbetslös och jag vill inget hellre än att arbeta med djur. Det finns inget heller som gör mig så upprörd som djur som far illa. Så jag undrar hur man går tillväga för att jobba tex inom djurskyddet och sådär. Jag ska snart ut på praktik via arbetsförmedlingen antagligen och funderar på om jag ska försöka få tag på en plats inom djurskyddet. Det jag egentligen hade velat göra är att ta hand om djuren som kommer in och hjälpa till med att hämta osv. Jag har blivit tillsagd många gånger av folk att det är ett jäkligt otacksamt yrke men det rör mig inte i ryggmärgen. Det är för djuren man gör det. Så har ni några tips? Utbildningar eller vad som? Jag bor i Skåne, närmare bestämt utanför Helsingborg och jag vill använda mitt liv för att hjälpa djuren.


Annons:
VildaVittra
2015-01-30 09:41
#1

Vad som behövs inom djurskyddet är folk med kunskap om lantraser och icke storskalig djurhållning, så vi som håller sådana inte får veta av djurskyddsinspektören att vi måste avliva våra höns enbart för att de ruggar (sann händelse).

Så mitt tips är att du börjar wwoofa på olika gårdar med just lantraser.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Persifone
2015-01-30 10:32
#2

Det kanske finns något katthem i närheten utav dig som behöver hjälp? :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

NinjaKakan
2015-01-30 14:53
#3

#1 låter absolut intressant och ska verkligen kolla upp det :) #2 absolut finns det, ska se om jag kan skicka iväg ett mejl till dom :)


Wellcraft
2015-01-30 18:50
#4

En nyckel är ju att skaffa dig en djurvårdarutbildning, på min skola erbjuder vi en ettårig utbildning för vuxna som vill bli djurvårdare.
Lär vara enklare att få jobb med djur då.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

NinjaKakan
2015-01-31 00:07
#5

#4 det hade varit något.. Ska söka på det :) pluggar gärna om det behövs :)


Wellcraft
2015-01-31 01:12
#6

Himmelstalundsgymnasiet är min skola som erbjuder detta, vet dock ej om andra nbg erbjuder det också, nollkoll.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
Lina Strindlund
2015-02-03 22:25
#7

Alltid bra att läsa på. Får du inte gå utbildning, så kolla vilken kurslitteratur de har, ocho låna den på bibblan! :) Att praktisera inom det du vill jobba med är ju jättesmart! Först då känner du om det är nåt för dig.


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Upp till toppen
Annons: