Annons:
Etikettövriga-djur
Läst 4919 ggr
Lina Strindlund
2014-11-13 19:19

spindel i dammsugare

tror jag dammsugade in en liten svart spindel… kommer den ta sig ut tro, av sig själv? eller vad ska jag göra? älska spindlar o vill ha dem i mina fönster mm. :) Vill inte döda dem


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Annons:
Rumblebee
2014-11-13 19:23
#1

Den kan ta sig ut men tror att det är stor risk att den kan fastna eller "går vilse" i påsen. Så vill du försöka dig att den överlever så skulle jag säga: sprätta upp dammsugarpåsen :P

Milly82
2014-11-13 19:23
#2

Har du dammsugit upp spindeln lär den vara död. Getingarna jag dammsuger upp dör direkt så det vore ett mirakel om spindlar överlever.

*~HamsterHamster~*
2014-11-13 19:23
#3

Mångabrukar krypa ut av sig självagenom röret, eller så häller du ut det och ser om spindel kryper upp :)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Rumblebee
2014-11-13 19:30
#4

#2 först ber jag om ursäkt för of topic, fast suger du upp nyttiga och värdefulla, pollinerande djur? :o Okej förstår att du kan vara allergisk, men jag har fångat in otaligt antal med getingar humlor och bin och aldrig bli it stungen (ett rent, torrt glas med kuvert eller annat som lock)

Tant Grön
2014-11-13 19:41
#5

Jag tror inte den kan ta sej ut själv, om den ens lever. Var med när anticimex sög upp svartmyror hos en gammal tant. Jag frågade om inte myrorna kunde krypa ut, men det kunde de tydligen inte.

Milly82
2014-11-13 19:53
#6

#4 Ja jag tar ju inte med mig dammsugaren ut och jagar getingar för att jag tycker det är roligt att ta ihjäl dem. Är ju om nån tagit sig in och jag inte lyckas med att få den att flyga ut när jag öppnar dörrar/fönster. Och ja jag är allergisk. Jag fick åka ambulans in till sjukhuset för några år sen när jag blev stucken. Det var tur att jag inte var ensam hemma den gången. Jag är livrädd att bli stucken igen och gör allt för att slippa vara i närheten av getingar, men det har hänt 3-4 ggr att jag tagit till dammsugaren ja.

Annons:
Lina Strindlund
2014-11-13 22:51
#7

OK ja jag får ta och öppna påsen då… det är ju bara att dammsuga upp resten sen…


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Lina Strindlund
2014-11-13 23:29
#8

OK, nu har jag klippt upp påsen o hällt innehållet + påsen i en stor pappkasse… antar att spindeln kommer krypa ut snart… väntar tills imorgon kväll sen måste jag nog slänga kassen… de kan väl krypa ut ut pappkassar? :)


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

*~HamsterHamster~*
2014-11-13 23:55
#9

Ja det kan dem :)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Lina Strindlund
2014-11-17 20:25
#10

tack alla!  💋 Jag lät allt skräp vara ett dygn, sedan slängde jag det. Såg aldrig spindeln, men hoppas den kröp ut, eller att den dog snabbt. Man gör sitt bästa… :)


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

veggie4every1
2014-11-18 12:36
#11

Hoppas det gick bra :) De är ibland tuffare än man tror. Jag minns när jag hade en "daddy longlegs" i duschen. Han var alldeles blöt och livlös, trodde inte det fanns mycket hopp. Men jag lade honom på bordet att torka och efter en kvart eller så började det rycka i benen och sen piggnade han till och började kravla omkring :)

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Lina Strindlund
2015-02-13 21:37
#12

#11 så härligt när man kan rädda ett liv!


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Magi-cat
2015-02-16 07:34
#13

Spindlar klarar mycket. Har sett dem kvickna till efter ett dopp i diskbaljan…

Hur det går för spindlar vet jag inte, men hoppas den klarade sig, Lina. Du gav chansen i alla fall!🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Upp till toppen
Annons: