Annons:
Etikettdjurskydd
Läst 1763 ggr
.m.m
2014-09-12 08:40

Brott i samband med djur

Hur kommer det sig att Sverigedemokraterna är det enda parti som tar i djurskydds/djurrättsfrågor av alla partierna? De vill skärpa brottslagar runt detta och skärpa straffen. Inget annat parti tycker det ens är värt att nämna. Varför?

Annons:
Uppkatten
2014-09-12 08:47
#1

Håller inte med om att SD skulle värna om djuren mer än andra partier gör. Vad partierna tycker i ett antal djurfrågor framgår bl a i Djurens Rätts Valspecial.

http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer_s.aspx?gKey=3pzkpzqt

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Fialialej
2014-09-12 08:49
#2

Enligt min uppfattning är vänsterpartiet det parti som är mest djurvänliga/pratar medt om djurvälfärd.

"På natten är alla katter svarta"

Uppkatten
2014-09-12 08:51
#3

SVEKATT har i sin tur ställt frågor till partierna när det gäller kattskyddsfrågor.

http://www.svekatt.se/index.php?ID=36&nyhet=49

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[Murvel]
2014-09-12 09:05
#4

http://www.susannehellman.com/katt-sa-har-rostade-de-olika-partierna/

Där säger SD att de inte vill införa obligatorisk ID-märkning och registrering av katter. Hur bra djurskydd är det? Att registrera sin katt skadar inga jobb eller någon industri, utan det är bara en ren djurskyddsfråga för att minska antalet katter som springer runt utan att någon behöver ta ansvar för dem. Och det är ändå ett parti som säger sig värna om hemlösa katter! Haha. Nädu. Sluta sprida dina lögner nu.

.m.m
2014-09-12 09:29
#5

Jag har postat detta på fler ställen eftersom jag vill veta vad ni spontant tänker. På tv4 nu på nyhetsmorgon av killen som letat igenom partiernas manifest, så var SD det parti som talar för nya lagar och om djurskydd. Jag tycker inte om det. Om det inte finns i de andras manifest (som jag tolkade det) så är frågan hur mycket de tänker lägga på att driva igenom det?

.m.m
2014-09-12 09:33
#6

#4 Du kanske ska rikta den där kritiken och påhoppen till TV4 istället som presenterade grunden till min fråga i morses. Geezez man kan ju inte nämna SD utan att det blir som röda skynken framför folk. Kan man inte diskutera sakfrågor utan att folks åsikter om deras egna uppfattning kommer upp? Seriöst?

Annons:
veggie4every1
2014-09-12 19:18
#7

F! vill återinrätta Djurskyddsmyndigheten och höja ambitionerna inom djurrätt.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

.m.m
2014-09-12 19:37
#8

SD vill ha djurpoliser också som ASPCA tex. Och har budget för det.

Hur ser F!:s plan och budget runt detta ut? Vet att F!:s budget, eller frånvaron av den fått kritik.

Taxelina1
2014-09-14 10:37
#9

Men Fi är väl inget man tar på allvar? SD tror jag håller vad dom lovar och har varit med ett tag tror mobbing och annan smutskastning av vuxna människor. Nu röstar jag inte på något av dom, men fanns det bara två att välja på så vet jag vem som skulle få min röst. Som jag skrev i en annan tråd… Man måste ju se helheten i vad parterna står för. Man kan inte gå efter en detalj bara. Skulle Fi komma med på ett hörn endast för att dom talar om djurskydd, så har dom ju ingenting annat att komma med. Deras syn på det ekonomiska är ju lika med noll. Fick dom igenom sina löften skulle sveriges ekonomi fallera direkt.

Hälsning från en stor djurvänCool

veggie4every1
2014-09-14 12:28
#10

Vi får väl se hur det går🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Fialialej
2014-09-14 14:45
#11

#9 man får också ha i åtanke att det är först när ett parti är riktigt stort de faktiskt kan driva ett brett utbud av frågor. Mindre partier som fp, c, v och snart eventuellt F! får ligga på mer i enstaka frågor där de kan göra större nytta. i Kommunpolitiken är det relativt vanligt att det finns enfrågepartier (i göteborg finns ju detdär som inriktar sig på stadstrafikfrågor osv), vilket gör stor nytta inom just den frågan. Dels för att de kanske har mer kompetens inom fråga, men också för att de drivet den hårt och därför tvinar övriga partier att ta hänsyn till dem.,

"På natten är alla katter svarta"

Taxelina1
2014-09-15 10:46
#13

#12 Tack för länken. Den var mycket talande😉

Hälsning från en stor djurvänCool

Annons:
indra-bus
2014-09-23 12:06
#14

Ja, Hittler föredrog ju oxå djur än judar. De försöker vinna röster på detta finns ingen empati i sd.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

vallhund
2014-09-23 15:58
#15

#14 Det är väldigt svårt att förstå vad du skriver indra, inte bara i detta inlägget, utan i flera har jag noterat.

Tolkar jag dig rätt när jag tror att du menar att Hitler gillade sin schäfer bättre än judar o annat folk som inte platsade i den värld han ville skapa? Fö så dog väldigt många sk arier i fertil ålder under WWII.

kl
Man är ganska politiskt naiv om man inte redan före valet kunde lista ut att uppdraget att bilda regering knappast skulle tilldelas några andra än företrädarna för S o M.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

indra-bus
2014-09-23 20:03
#16

Ja menar att Åkesson o Hitler är egocentriska, manipulerande, empati lösa svin o de är frustrerande att så många Svenskar inte fattar de.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Upp till toppen
Annons: