Annons:
Etiketthundar
Läst 2459 ggr
Persifone
2014-08-22 01:34

Hundar ihjälbitna på pensionat

Länk till aftonbladet

"…Det är Länsstyrelsen i Kronoberg som har tagit emot uppgifterna om de ihjälbitna hundarna. Förkrossade hundägare står bakom anmälningarna. Linda Intsidou är en av dem.

Hon skulle med familjen på semester i Grekland och lämnade in sina två hundar på pensionatet.

Död och djupfryst

– De har varit där tidigare och då har det inte varit några problem, så jag litade på att de skulle ha det bra, säger hon.

Chocken var total när hon kom för att hämta Maximus i förra veckan. Istället för att mötas av sin efterlängtade hund fick hon en plastpåse av föreståndaren.

Där låg Maximus död och djupfryst.

– Han sa att den hade blivit ihjälbiten två veckor tidigare, den 23 juli, men han hade inte hört av sig tidigare, berättar Linda Intsidou.

– Familjen var helt förkrossad och vi fick ingen ursäkt eller någonting alls.

Tjuvparades

Enligt Linda Itsidou hade hon varit mycket tydlig med att Maximus inte fick springa lös bland andra hundar, men det var just det som hänt när den dödades av en större hund på en rastgård.

Ytterligare två hundar har bitits ihjäl under sommaren på pensionatet och en tredje har tjuvparats och fått genomgå en abort.

Anna Kanstrup på länsstyrelsen i Kronoberg utreder händelserna.

– Vi har inte besökt det aktuella pensionatet än, men kommer att göra det inom kort för att få mer klarhet i vad som har hänt, säger hon…"

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
AnneN
2014-08-22 02:44
#1

Tragiskt att sådant kan få hända 😕

Tror din länk till aftonbladet blev lite fel för den länkar till en sida om preventivmedel.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
2014-08-22 02:47
#2

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Persifone
2014-08-22 03:25
#3

Tack AnneN för den rätta länken, har nu ändrat 🙂

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

[Emma--]
2014-08-22 22:48
#4

Ja dom måste ju verkligen se över sina rutiner om dom ska fortsätta.

Rafflan
2014-08-26 01:03
#5

Dock som jag förstå det så har hunddagis/en del pensionat hundarna ihop och rastar dem ihop = släpper ihop okända hundar, och då är det ju risk för bråk, dock ska det inte gå så långt att någon hund dör, men finns ganska många raser som med ett markerings bett kan döda en liten chihuahua…

Jag skulle aldrig tillåta att mina hundar var med andra hundar hur som helst… och tycker dem borde informera om sånt innan man lämnar hunden + att man kan säga nej och få ha sina hundar för sig.

Upp till toppen
Annons: