Annons:
Etikettvilda-djur
Läst 1125 ggr
[Yuki212]
7/9/14, 6:04 PM

Vild fågel hittat, vad gör jag?

Hej! 

Jag är inte säker på om detta är rätt ställe att skriva detta, men jag behöver hjälp och det ser ut som att folket härinne vet vad dom håller på med. 

Min mamma hittade en mindre fågel på sitt jobb och det ser ut som att den må relativt bra men egentligen är alldeles för ung för att  kunna flyga och bo själv. Vi är inte säkra på vilken sorts fågel det är men förhoppningsvis spelar det inte så stor roll när det kommer till vilken mat vi ger den. 

En viktig detalj är att vi bor i Spanien. 

Tills vidare har vi gett den fågelbebis mat (pulver blandat med vatten, matat genom spruta) och vatten, den tar emot det vi ger den, med lite viljestyrka från vår sida. Och annars verkar den relativt lugn och piper bara lite då och då. Den verkar inte ha ont eller vara traumatiserad. 

Vi hoppas på att kunna ta hand om den tills den växer till sig och kan flyga. Sen får vi se vad vi gör. Men min fråga är egentligen, vad ska jag göra utöver detta, har ni några bra tips? Jag har inte själv haft fåglar innan, så jag skulle verkligen uppskatta råd om hur och vad jag gör. :)

Än så länge tar vi det lugnt och ser bara till att den mår bra. :)

Ska försöka bifoga en bild så småningom.

Annons:
VildaVittra
7/9/14, 6:20 PM
#1

Ni måste ta reda på vilken art det är, då vissa äter animaliskt och andra vegetabiliskt. 

Fågelungar ska ha mat typ varje/varannan timma, orkar ni det?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Yuki212]
7/9/14, 6:22 PM
#2

Jo jag har försökt kolla upp det, men det är jätte svårt iochmed att den är så liten än. 

Ja det orkar vi. Det är ungefär det vi har gjort tills vidare.

Tack! :)

Wellcraft
7/14/14, 6:36 PM
#3

Kontaktar en viltjour om det finns någon sådan el. liknande i Spanien.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Upp till toppen
Annons: