Annons:
Etikettdjurskydd-i-andra-länder
Läst 1614 ggr
Persifone
2014-07-05 00:08

Poserar med döda djur.

Det kanske inte är så många här som har missat denna nyhet. Men ifall, Länk.

"En 19-åring från Texas har gjort det till "sin grej" att skjuta exotiska och många gånger utrotningshotade djur i Afrika – för att sedan skryta om det genom att posera med dem på sin Facebooksida, som har över 100 000 ”gilla”-markeringar. Bland annat visar hon upp elefanter, flodhästar, zeebror och lejon som hon dödat. Detta har fått djurvänner att rasa. Genom namnunderskrifter försöker de nu få Facebook att ta bort bilderna och ännu hellre att hon ska förbjudas att jaga i Afrika, där hon håller till. Namnunderskrifterna uppgår i skrivande stund till över 94 000. Men även en supportsida, som menar att tonåringen gör helt rätt i att jaga på det sätt hon gör, har startats. Den har i skrivande stund över 47 000 ”gilla”-markeringar och menar att djurrättsaktivister attackerat henne för laglig jakt. Själv hävdar 19-åringen att hennes jagande både hjälper samhället och djuren…"

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
fuzzie
2014-07-05 00:17
#1

Helt jävla sjukt! Har faktiskt inte sett detta än och önskar att jag slapp då detta enbart gör mig ledsen… Stackars djur!😢

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Cragan
2014-07-05 00:36
#2

gissar på att hon jagar i sk game reservs  o just djuren som har missnöjet att födas upp för sådana får det nog tyvärr ofta bättre av att avlivas. (finns bättre och sämre sådana ställen)

Wellcraft
2014-07-05 04:38
#3

#2 Kan du förklara mer vad som menas med game reservs?

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Cragan
2014-07-05 06:34
#4

#3 är reservat där dom planterar ut djur för att dom ska jagas (extriör avel på rovdjuren för att få så fina trofèer som möjligt)

Wellcraft
2014-07-05 17:56
#5

#4 Tack!

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Whippetgerbilen
2014-07-05 20:06
#6

Vad jag har sett har hon jagat många djur som är utrotningshotade, som elefant, leopard och ett lejon, tycker hon är hemsk 😡

Dogs is my world ♥

Annons:
Em_
2014-07-05 21:35
#7

På ett skevt sätt blir ju game reservs en sorts bevarandemetod. Sen kan det ju diskuteras om det är det mest etiska alternativet att lägga sina djurräddarpengar på.


[SophD]
2014-07-07 21:22
#8

ÅH vilka dumma människor det finns :( Skaffa något innanför pannbenet TACK!

JayMartinsson
2014-07-08 01:14
#9

Detta gjorde mig så förbannad första gången jag såg det - ond människa!

Jag förstår inte hur folk kan kalla jakt för en sport - så vitt jag vet måste det vara ömsesidigt i en sport. Och djuren är inte med på det här.
Kan inte den unga damen resa ut till de marker hon jagar på, utan vapen. Då får vi ses hur mycket hon ler…

=(

Upp till toppen
Annons: