Annons:
Etikettvilda-djur
Läst 2171 ggr
Persifone
2014-06-03 23:44

Försökte smuggla fåglar, i byxorna.

Från Aftonbladet

"En smugglare stoppades på väg ombord på ett flygplan för att han hade en ovanlig bula i byxorna.

Han sa att det var en duva, men en inspektion visade att han hade 66 småfåglar i byxan.

Mannen försökte borda ett flygplan i Kuba med destination USA. Han greps på flygplatsen Ignacio Agramonte i Camaguay och plockades i tullen eftersom han hade en uppseendeväckande bula i byxan.

När han frågades ut fick han myror i brallan och försökte ljuga sig ur situationen. Med att han gömt en duva som en present till sitt barnbarn.

– När han insåg att spelet var slut försökte han ljuga sig ut och sa att han bar på en duva, säger tulltjänstemannen Hermogenes Yonsiver till Daily Mail.

66 sällsynta flygfän

Men det visade sig vara fler än en pippi i brallan. Dussintals vettskrämda småfåglar dök upp när mannen tvingades ta av sig byxorna.

– Men han tvingades dra ned sina byxor och då hittade vi alla dessa rädda små finkar och kolibrier, säger Yonsiver.

Han hade sytt in 66 småfåglar i innertyget. Många hade fått sina näbbar fastknutna för att inte fågelsång från byxorna skulle bli ett smuggelproblem.

Fåglarna togs om hand men det visade sig att två av dem hade dött.

Fåglarna är sällsynta och skulle ha inbringat tiotusentals kronor om han lyckats smuggla dem. Han riskerar nu två års fängelse."

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
Squimpan
2014-06-03 23:58
#1

MEN herre GUD! HAHA! vilka Korkade människor det finns alltså! hemsk synd om fåglarna på alla sätt men jag kan inte göra annat än dra på smilbanden när jag tänker mig att han drar ner byxorna och vips så kommer fågel efter fågel skuttandes! X)))) nu var det inte Flamingos han hade i brallan men jag tänker mig något sånt här

Vår verklighet är alldeles för perfekt och alldeles för vacker för att den vibration som orsakade liv i universum, skulle beröva potentiella varelser möjligheten att uppleva detta. 

Persifone
2014-06-04 00:00
#2

#1 Han hade sytt in fåglarna i byxorna och sedan knutit ett band runt deras näbbar (finns bild i länken).

Ja, verkligen! Tänker att han borde kunnat komma på något bättre…

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Squimpan
2014-06-04 00:02
#3

Oj missade länken helt! :P

Vår verklighet är alldeles för perfekt och alldeles för vacker för att den vibration som orsakade liv i universum, skulle beröva potentiella varelser möjligheten att uppleva detta. 

molam
2014-06-04 00:07
#4

Oj men hjälp stackars dom små fåglarna ''/

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Tarotstollan
2014-06-04 00:19
#5

Vilka sjuka människor det finns!😢

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Persifone
2014-06-04 00:31
#6

#1 Hahaha videon var ju underbar! XD

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
[Lollo 97]
2014-06-10 15:45
#7

Blir så arg när det finns sådana som gör sånt. Hade jag varit polis och fått bestämma allt så skulle han få livstids fängelse. Jäkla djurplågare.

vallhund
2014-06-11 03:58
#8

#7 Vill du förändra lagar skall du rösta i riksdagsval o/e bli politiker, poliser bestämmer inte straffpåföljd, det gör domstolarna.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Lollo 97]
2014-06-11 13:45
#9

Vet, men alltså om jag var polis och var chef över hela världen #8

vallhund
2014-06-11 13:55
#10

Vi får verkligen hoppas att ingen polis blir chef för hela världen.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Nelley
2014-06-11 15:20
#11

polis och chef över hela världen xD

vallhund
2014-06-11 15:25
#12

Själv föredrar jag demokratier.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Lollo 97]
2014-06-11 17:51
#13

11# vet låter jätte konstigt men när någon skadar djur så blir jag så. Jag vet knappt vad jag säger eller skriver xD. Men sån är jag världens knäppis.

Håller med dig #12 jag blir bara så arg när människor gör sånt……

Annons:
Upp till toppen
Annons: