Annons:
Etikettjag-har-en-fråga
Läst 2045 ggr
Anonym
Anonym
5/30/14, 12:22 AM

Skulle ni....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…kunna ha era hästar bakom detta staket??  Tycker ni det är en befogad anmälan till myndighet eller inte?  Det är inte enda stället på hagen det ser så här ruskigt ut!!  Behöver lite feedback från andra.

Annons:
VildaVittra
5/30/14, 12:42 AM
#1

Om inte hästen kan skada sig på staketet så tycker jag länsstyrelsen har bättre saker för sig. Exempelvis att det sticker ut spikar eller så.

Avvakta dessutom några dagar, det kan ju varit en houdinihäst som saboterat precis då och ägaren har inte hunnit åtgärda. 

Var det hästar i hagen?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[[Rabbitsforlife]]
5/30/14, 1:09 AM
#2

Säg till den som äger hagen eller hästarna som går där i första hand att staketet behövs lagas.

Tycker det är extremt onödigt att anmäla minsta lilla som man tycker är fel innan man har påpekat felet till ägaren så dom har en chans att rätta till det eller förklara varför det är på ett visst sätt.

Anonym
Anonym
5/30/14, 8:51 AM
#3

Jo det går hästar där och det har sett ut så jättelänge, går/cyklar förbi nästan varje dag. Jag får väl skriva en lapp för jag har inte sett några människor där

viktoria91
5/30/14, 1:52 PM
#4

Jag hade inte haft min där. Hon är inte rymningsbenägen men om hon skulle hänga lite på det och sträcka sig efter gräs utanför kan lätt en bräda knäckas, hon trasslas in i eltråden och skär av något i benet skulle kunna hända.

redstaryena
6/2/14, 9:46 AM
#5

Det är väl bra att på nåt sätt kontakta ägarna. Jag är i och för sej inte så kunnig inom detta område men det kanske är gamla och lugna individer som står där? Om det nu kan spela nån roll…Och ser hästarna ut till att må bra och inte verkar vara misskötta, är det onödigt att göra en anmälan i första hand. Tycker i vilket fall som helst , oavsett vilket djur man än äger, att den omgivning de vistas i ska vara säker .

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

viktoria91
6/2/14, 3:13 PM
#6

#5 Det spelar ingen roll att dem är gamla och lugna. En olycka kan hända så lätt! Det behöver inte ens vara hästarna som gör det utan ett vilt djur som drar igenom och knäcker staketet, hästarna tar sig ut och kan skadas på det sättet också.

Annons:
redstaryena
6/2/14, 8:15 PM
#7

#6 Du har säkert helt klart för dig. Själv är jag mest insatt i vad som gäller med hundar , och är för övrigt en riktig stads-människa🙂.        Hör du det Anonym! 😉 Ha en trevlig kväll

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

viktoria91
6/2/14, 8:20 PM
#8

#7 Hundar kan också lätt springa igenom det stängslet och jaga sönder en häst eller själv bli dödad. ;) Detsamma!

redstaryena
6/3/14, 4:07 PM
#9

Det är sant

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

VildaVittra
6/3/14, 4:15 PM
#10

#8 En hund hade lätt sprungit igenom det stängslet även om det varit helt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

viktoria91
6/3/14, 10:33 PM
#11

#10 Absolut men.ett trasigt staket försvårar knappast saken. Spelar ingen roll.egentligen då hundar inte har att göra i hästhagen. Tog det bara som exempel då hon hade hundar. Riktigt uruselt stängsel med hög skaderisk.

Stallmima
6/4/14, 5:08 PM
#12

Ojoj det såg inte bra ut  😕

Upp till toppen
Annons: