Annons:
Etikettvilda-djur
Läst 1717 ggr
Persifone
5/28/14, 1:42 PM

Elever försökte döda ankor

Från Expressen.

"…Några pojkar på en skola i Sjöbo har anmälts för att ha plågat två ankor i skolans aula. Bland annat ska de ha skurit en anka i halsen och försökt dränka en i toaletten, skriver Skånska Dagbladet.

Enligt en anställd på skolan som Skånska Dagbladet talat med ska eleverna ha hämtat ankorna i en park och tagit med dem in i skolans aula.

Inne på skolan ska en av pojkarna ha försökt dränka en anka inne på toaletten och en annan ska ha skurit en anka i halsen med ett vasst föremål.

– Elever på skolan har berättat för sina föräldrar om upplevelsen, som inträffade i torsdags i förra veckan på dagen. De hävdar bestämt att ankorna dödades, säger personen till Skånska Dagbladet.

Skånska Dagbladet har varit i kontakt med skolans rektor, som sagt att det inte finns bevis för att ankorna är döda. Tidningen har inte kunnat nå rektorn för vidare kommentarer.

Händelsen har polisanmälts och rubriceras som djurplågeri."

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
nickiee
5/28/14, 1:49 PM
#1

fyyyy f*n för detta  man ska göra precis lika dant med dom .istället för toaletten får man ta en hink å stoppa ner skallen på den personen . tur man inte är mor till någon av dom för då hade det ej blivit skoj för den ungen

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Magi-cat
5/28/14, 1:50 PM
#2

😢


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

ShitGoose
5/28/14, 4:07 PM
#3

Hemskt! 

Hände liknande på min skola för inte så länge sedan. Någon/några hade varit inne hos hönsen och förstört och slagit ihjäl en eller om det var två höns. Jag kan verkligen inte förstå varför… Om man ändå visste vilka det var!

Medarbetare på Sphynx iFokus

Persifone
5/28/14, 6:48 PM
#4

När jag gick på högstadiet var det några killar i min klass som hade torterat änder (en eller två tror jag).

Undrar vad de fick för uppfostran egentligen.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Crazy Cat
5/29/14, 11:07 AM
#5

Och rektorn försöker inte ens ta reda på vad som hänt, det verkar inte betyda något alls för henne!

Em_
5/29/14, 11:37 AM
#6

Tror inte rektorn har någon lust att prata med media bara.


Annons:
kanin och häst
7/26/14, 8:46 AM
#7

Alltså… Stackars dessa små ankor!:( fattar de inte att de är levande varelser? Det är samma sak som om människor gjort det på människor!D: de barnen borde dödas….(alltså, jag menar det verkligen fast jag inte brukar mena det om jag säger så!) tur att de inte är i vår familj, det skulle då inte bli kul för dem!

Ett liv utan djur är inte värt att leva

redstaryena
7/27/14, 3:12 PM
#8

Kan bli samhällets nästa psykopater . Kanske lite överdrivet men faktum är, av det som framkommit i alla fall, att de verkar planerat det. Och det skrämmer mig. Om man kan göra så mot levande varelser redan som barn, undrar man ju vad nästa steg kan leda till? Hoppas för deras skull att de blir upptäckta. Sen tror jag inte att barn är grymma av naturen eller bara lite "dåligt uppfostrade" Det ska nog till mer än så för att kunna genomföra och planera något sånt här.

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

luckydragonriderkin
8/16/14, 9:08 PM
#9

herre gud… man undrar ju vad som försiggår i deras huvuden…

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Upp till toppen
Annons: