Annons:
Etikettdjurskydd-i-andra-länder
Läst 2631 ggr
aekitsune
3/4/14, 11:08 PM

Hundslagsmål i Christiania

Hej alla vänner! Jag och ett par andra var i Christiania i helgen bara för att helt enkelt kolla hur det ser ut. Ganska direkt kände jag mig illamående när jag såg alla stackars hundar som haltade omkring, såriga och smutsiga med tovor i pälsen. De andra berättade i bilen på vägen hem att de pratat om att jag inte borde följa med in eftersom de visste att jag skulle bli illa berörd. De hade tydligen innan hört talas om att de höll på med hundslagsmål och sånt där. Jag har nu pendlat mellan att vara fly förbannad och panikartade gråtattacker sedan i söndags. Stämmer detta verkligen? Låter vi den typen av misshandel pågå så nära oss? Jag fattar att Chris är en fristad för droger osv, det tänker jag inte säga något om, men hundslagsmål?! Det är ju helt sjukt! Jag vet ju att Danmark inte har samma syn på djurhållning som Sverige, men ändå, så får det ju bara inte gå till. Jag har i alla fall aldrig tidigare hört talas om detta, jag trodde bara det var chilla, höga människor som gick runt där och älskade varandra.

Om detta nu stämmer, borde vi inte försöka vara lite aktivister och ordna något mot detta? Jag är livrädd för att gå in där igen, enligt alla skyltar skulle jag bli halvt ihjälslagen bara jag andades lite för högt, samtidigt vill jag inte låta det bli viktigare än alla dessa stackars hundars liv.
Om det däremot inte stämmer borde vi ändå göra något, hundarna mår trots allt dåligt, oavsett orsaken. Kan det vara så att de är i dåligt skick för att det inte finns någon veterinär där inne? Hundarna har väl oftast ingen som tar hand om dem där inne, och har de det kanske de ändå inte har råd att betala för behandling. Tänkte att vi i så fall kunde samla in pengar för att inrätta någon slags fältveterinär som kan befinna sig på området och ta hand om det värsta i alla fall?

http://aekitsune.blogg.se

Annons:
redstaryena
7/6/14, 11:43 PM
#1

 Bläddrade lite i inläggen, i brist på annat denna sena söndag kväll, och läste det här och jag vet inte varför du på ett forum som detta, inte fått nån respons men håller med dig om att det är fruktansvärt! Vet inte var i Sverige du bor, men bor man södra Skåne så känns Danmark och Christiania bara som ett  "stenkast" bort. Nu är ju klockan så mycket och måste lägga mig men har puttat upp det.  Kanske någon som har missat detta, sitter på nån bra ide*, eller kloka råd och tips. Goodnatti

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Schiizop
11/23/14, 9:11 PM
#2

Synd att det är så många som läst detta inlägg men struntar i att svara eller hjälpa dig med detta! Skriv gärna till mig då jag också vill försöka göra något åt det här stora problemet. (Vet att inlägget är gammalt)

ewelines
11/24/14, 3:53 PM
#3

Jag har varit mycket i chris från och till (dock inte de senaste året) och jag har aldrig upplevt eller sett verken skadade/misskötta hundar eller att något sånt skulle pågå men skulle de vara så att de gör det så är det ju fruktansvärt såklart :/

Upp till toppen
Annons: