Annons:
Etikettdjurskydd
Läst 1683 ggr
indra-bus
2014-01-05 10:56

Plågad elefant

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Annons:
Lena
2014-01-12 09:56
#1

Hörde just att det pratade om det på jobbet. Arbetar i Trollhättan där Film i Västs Trollywood ligger och där de spelat in filmen. Blir så arg! Det ska även förekomma en katt i filmen har jag hört. Förhoppningsvis har katten inte råkat illa ut på samma sätt. Jag har inte sett filmen själv.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[ludden]
2014-01-12 10:45
#2

Man gör en höna av en fjäder, då kan man ställa krav att djurrättsorganisationen kollar upp alla produkter dom använder sig av inte har skadat något djur. Tror dom snabbt då inser att det inte är det lättaste.

Lena
2014-01-16 20:49
#3

#2 Ja fast nu var det ju ett levande djur som medverkade i en fil, är inte det lite annorlunda tycker du? Om typ elefanten plågas för att fås att medverka i filmen.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[ludden]
2014-01-17 11:23
#4

#3 Kollar du upp alla företag, mataffärer du använder dig av att dom följer kollektivavtal osv? Tror inte det, även vid en filminspelning kan det finnas saker man inte känt till.

Magi-cat
2014-01-17 13:08
#5

Bra av Johan Beck-Friis tycker jag.

Nu kanske de, förhoppningsvis, tänker sig för nästa gång innan de använder djur i en film.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lena
2014-01-17 17:33
#6

#4 Jag tycker inte att det går att jämföra på det där sättet. Här handlar det om en elefant som in facto plågades i samband med filminspelningen. Tycker du att det är okey eller?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
kulanturbo
2014-01-17 18:16
#7

Tycker inte Heller man kan jämföra ett djur med kollektivavtal på ett jobb. Verkligen inte. Elefanten plågas och har inget val. Men vi kan välja om vi vill sluta på ett jobb. Kan bli fattigt men ett val har man. Plus att ingen blir plågad på ett arbete.

indra-bus
2014-01-17 19:10
#8

#4 De gör jag e vegan

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

[ludden]
2014-01-17 19:22
#9

#7 Så du har namnet på alla djurplågare i huvudet? Man frågade cirkus Skott om dom hade elefanter för en bild tycker du att man automatisk frågar om djurplågare, man förväntar sig att alla papper är ok.

[ludden]
2014-01-17 19:25
#10

#8 Så dom som plockade dina grönsaker har schysta villkor är du 100% på det?

Upp till toppen
Annons: