Annons:
Etikettallmänt
Läst 1760 ggr
little monkey
2013-12-28 21:46

Viltrehabilitering

Hej

jag är lite nyfiken på det här med viltrehabilitering. vet ni hur gammal man måste vara för att få ett tillstånd för att ha en egen viltrehabilitering? eller någon bra kurs?🙂

Annons:
veggie4every1
2013-12-29 00:10
#1

Har du kollat denna sidan? Finns en hel del info och även en kurs🙂viltrehabilitering

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

little monkey
2014-02-11 14:50
#2

Ja, jag har kollat där. det är ju en superhemsida🙂! Finns det någon mer som vet något om viltrehabilitering?

Indriz
2014-02-13 21:25
#3

Jag är inte helt insatt i ämnet, men jag känner en som rehabiliterar vilda djur. Förutom tillstånd måste du även ha tillgång till ytor att ha djuren på. T.ex. en lada som kan göras om för att passa olika typer av djur, samt inhängnader.

Förknippa dock inte viltrehabilitering med att du ska få gulla med vilda djur. För att djuren ska kunna släppas ut i det vilda igen så krävs det att du hanterar dem så lite som möjligt. Du ska helst bara in och ut väldigt snabbt, och inte heller förknippas med mat. Djuren får absolut inte bli beroende av människor på något sätt. Du kommer alltså inte ta in rådjurskid i huset och mata de med flaska.

Sen är det självklart ett givande arbete trots begränsningarna i just vården. Du får hjälpa djuren att få en ny chans i livet.

P.s. De flesta djur som du kommer att ta hand om fåglar. De brukar vara ungefär 50-70% som är fåglar. Då bör du även ha insikt i deras beteende - hur de lätt kan dö av stress m.m.

Jag hoppas att det hjälper och att du får lite insikt i arbetet. Lycka till!

Make the right thing easy and the wrong thing hard. Remember that the horse is the best teacher you'll ever find and that he is a reflection of the one who cares for him.

Upp till toppen
Annons: