Annons:
Etikettdjurskydd
Läst 1270 ggr
[_hsleiufhbtv]
2013-12-22 12:29

Walls of glass

Har ni sett denna utställning? 🙂 Brutal och sorglig.

**Känsliga tittare varnas.
**
http://www.wallsofglass.se/

Annons:
fuzzie
2013-12-22 20:13
#1

Yepp, de är fruktansvärt tycker jag. Just därför jag är vegetarian. Stackars djur 😢

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

dbIII
2013-12-22 21:49
#2

Har svårt att se något fruktansvärt med den utställningen. Tycker tvärtemot att den är riktigt bra. Nyttigt för människor att se var det inplastade köttet i frysdiskarna kommer ifrån.

Em_
2013-12-22 22:31
#3

Tycker det är bra att det visas upp hur det går till. Personligen blir jag mer motiverad att äta mindre kött av djurhållningen än själva slakten.


fuzzie
2013-12-22 22:56
#4

Alla tycker ju olika och jag tycker att det är hemskt. Helt enkelt för att djur som går till livsmedelsindustrin massproduceras och jag gillar inte sättet som de oftast behandlas på, (säger dock inte att alla djur har de dåligt). Men de känns inte som att djuret får ett värdigt liv. 

De känns liksom inte kul att veta att de flesta djuren går runt på betonggolv och aldrig har fått vistats ute. Jag har sett videor på de mest brutala sätten djuren har behandlats, både före och innan slakt. Jag är även negativt inställd mot pälsfarmning, djurförsök och allt som gör att djuren berövas sitt normala sätt att leva på. Jag gillar heller inte när människor som köper djur missköter dom, för tanken från början måste ju ändå ha varit att ge dom ett så bra och givande liv som möjligt? 

Jag säger alltså inte att alla måste bli veganer/vegetarianer utan jag skulle önska att dom flesta valde närproducerat och ekologiskt för djuren har då haft de lite bättre och fått gå ute. Men jag respekterar absolut andra åsikter och kan på sätt och vis hålla med om att det är bra att se var köttet kommer ifrån. 😕 

Det är absolut inte så att jag "hatar" folk som äter kött och jag försöker inte klanka ner på någon heller utan detta är endast min åsikt. 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Upp till toppen
Annons: