Annons:
Etikettdjurskydd-i-andra-länder
Läst 3361 ggr
[lenniiis]
12/14/13, 6:05 PM

Pälsindustrin

Hur har rävar det inom pälsindustrin? Jag har hittat världens finaste mössa och om den fanns i fuskpäls skulle jag givetvis valt det - men nu finns den bara i äkta rävpäls… Den är verkligen det vackraste jag sett och jag vill så gärna ha den. Men jag vet ju hur de stackars minkarna lider. Lider rävarna också? Jag har letat i flera dagar i över 5 timmar efter en någorlunda likadan mössa fast i fuskpäls, men ingen mäter sig med den jag vill ha… Det gör faktiskt lite ont i hjärtat, den är så fin :P (HÄR ser ni den) Och jag äter liksom kött och djuren där behandlas ju också illa ibland. Jag är så kluven. Vill ju så gärna ha den :P Men jag är ju djurvän också…

Det jag vill ha svar på är: hur har rävarna det inom pälsindustrin i asien? Något säger mig att de inte alls har det bra… Men jag vill så jättegärna ha mössan….. Om den bara fanns i fuskpäls :/

(visste inte vart jag skulle lägga tråden, har jag ens kommit rätt?)

Annons:
VildaVittra
12/14/13, 6:15 PM
#1

Har några produktionsdjur det bra i Asien?

Varför inte köpa exempelvis kaninskinn producerade i Sverige och sy mössan själv?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Persifone
12/14/13, 6:41 PM
#2

Om pälsen är från Asien kan du räkna med att djuren har lidit ordentligt för den mössan.

Här finns en länk med text och en video. OBS mycket starka bilder i videon! (Jag tog i princip första bästa hemsida, men mer information finns såklart och kan letas fram vid intresse)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

[lenniiis]
12/14/13, 6:48 PM
#3

#1 För jag kan inte sy. Du får gärna sy den åt mig för en peng :P

#2 Det var väl det jag tänkte. Varför kan man inte behandla djuren bra istället? :( Jo, jag har sett sådana videos och är ganska medveten om hur det går till med djuren i asien. Hoppades bara på att just rävarna skulle ha det lite bättre…

VildaVittra
12/14/13, 6:55 PM
#4

#3 Lägg ut en annons på alternativ.nu, finns många som syr i skinn där. Min skinnsymaskin är utlånad på obestämd tid tyvärr.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[lenniiis]
12/14/13, 9:01 PM
#5

#4 Kan de sy en sådan som jag vill ha tror du?

VildaVittra
12/14/13, 9:40 PM
#6

Det tror jag. Ser ut som en vanlig öronlappsmössa som har pälsen utåt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
VildaVittra
12/14/13, 11:33 PM
#8

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

idipidi
12/17/13, 8:28 AM
#9

#3 Svaret på frågan varför man inte kan behandla djuren bra istället, är framför allt att ytterst få skulle vara beredda att betala för det. Päls tycker många är dyrt redan nu. Om djuren skulle ha det bra så skulle det kosta mycket, mycket mer.

Whippetgerbilen
12/19/13, 5:38 PM
#10

Jag förstår inte varför man ska ha äkta päls, kan man inte bara köpa fuskpäls och sy mössan.

Dogs is my world ♥

[lenniiis]
12/19/13, 5:49 PM
#11

#8 Tack! :)

#9 Jo, så är det väl tyvärr. Stackars små djur…

#10 Jag tycker inte heller att man ska ha äkta päls, men jag kan inte sy.

VildaVittra
12/19/13, 6:15 PM
#12

#11 För att päls värmer även när det är fuktigt. Sen har det heller inte ihjäl en massa människor under produktionen.

Men päls ska vara en biprodukt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: