Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 2795 ggr
[postmortum91]
11/11/13, 11:19 PM

Skjuta kråkor?

Jag skulle vilja testa att käka kråka, fast jag vet inte var man kan få tag på en död kråka. Vill ju inte ta någon självdöd som ligger på marken. Jag personligen skulle inte klara av att skjuta en kråka, men tänkte om det finns folk som gör det och som får och kanske säljer dem till folk så att man kan tillaga dem?

Annons:
[dynamitella]
11/11/13, 11:35 PM
#1

"Man" äter bara kråka mellan februari-april ca :) De blir äckliga när de ätit upp sig under sommaren, så man skjuter i regel av och äter närmare våren.

Det brukar finnas lokala jägare som skjuter av "ändå" som man kanske kan flirta till sig några av. Sen hur man får tag i jägarna, det är en bra fråga!

[postmortum91]
11/11/13, 11:59 PM
#2

#1 Har du testat käka kråka? såg på"allt för Sverige" att det visst var jättegott, så vill testa själv.

[dynamitella]
11/12/13, 12:01 AM
#3

#2

Tyvärr har jag inte fått chansen :)

ähnchen
11/13/13, 7:41 PM
#4

Hej!

Vad är anknytningen till djurskydd i ditt inlägg? Vill du veta om det finns vissa tider att passa? Eller vill du äta kråka som ett alternativ till något annat? Ska flytta inlägget till OT annars. 

/Anne

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Taxelina1
11/14/13, 10:34 PM
#5

Kråka åt dom mycket förr då det var dåligt med mat på borden. Därför visade dom det på "Allt om Sverige" Talade med några äldre som berättade att man åt kråka rätt tidigt på vintern/våren då det fortfarande fanns snö kvar eftersom kråkor är asätare. När snön smällte kom kadaver fram ur snön som kråkorna annars åt på.

Hälsning från en stor djurvänCool

[postmortum91]
11/14/13, 11:02 PM
#6

#4 Jag tänkte att det måste ha med djurskyddet att göra eftersom jag inte visste om man ens får skjuta kråkor etc. 

#5 Så man ville inte äta en kråka som hade käkat ett as om jag fattade dig rätt ?:P

Annons:
Taxelina1
11/15/13, 11:38 AM
#7

#6 Helt rätt 🙂 Den förklaringen har jag fått.

Hälsning från en stor djurvänCool

Upp till toppen
Annons: