Annons:
Etikettjag-har-en-fråga
Läst 1948 ggr
Saqu
2013-10-30 13:11

Kan man köpa vad som helst nu?

Vad jag vet så har det numer blivit förbjudet med att importera djurtestade produkter hit till Sverige. Stämmer detta? 

I så fall, är det nu mer tryggt att handla vilka produkter man vill utan att riskera att något djur blivit lidande? Med andra ord, kan man med gott samvete handla produkter från bland annat max factor, loreal paris osv numer?

Annons:
[_hsleiufhbtv]
2013-10-30 21:24
#1

Huruvida det stämmer om importen vet jag inte.

Men tryggt att handla vissa produkter? Tja, det beror ju på hur man ser på allt. Ingen kosmetika får ju djurtestas inom EU längre, och vad jag sett på produkterna från loreal, maybelline, max factor med flera är de tillverkade inom EU och därmed inte djurtestade. Står ju alltid på förpackningarna var produkten är tillverkad. Men, då kan man ju istället fråga sig, testar detta företaget på djur utanför EU? Vill jag då verkligen stödja detta företag?

Jag själv skulle aldrig få för mig att köpa produkter från märken jag vet djurtestar, kanske inte inom EUs gränser, men utanför. Det finns ju så mycket produkter på marknaden som är fria från djurtester, varför då inte köpa dessa istället?

Det är lite samma sak som i frågan om folk vill köpa från Body Shop eller inte, dom ägs ju av Loreal men hävdar att dom är emot djurtester. Det är ett rätt svårt dilemma egentligen. Själv köper jag endast ELF's produkter, jättebra och prisvärda :)

fuzzie
2013-12-19 15:49
#2

Jag gillar: 

*NYX 

*e.l.f 

*Yes To 

*Wet n Wild 

*100% Pure 

*Tarte😃

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

marathos
2013-12-20 07:54
#3

Är Elf inte djurtestade? Tycker mig sett att det är någon apotekskedja som säljer det, stämmer det?

fuzzie
2013-12-20 08:33
#4

Nope, dom testar inte på djur och jag tycker att dom är en av dom bästa. Jag vet inte hurvida dom säljer i butik, men jag brukar köpa härifrån: http://eyeslipsface.co.uk/ och de är grymt billigt. Det är alltså deras officiella hemsida 😃

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Upp till toppen
Annons: