Annons:
Etikettmoral-och-etik
Läst 1831 ggr
DivinA
2013-08-27 22:04

Björnar åt hästhuvud

Vad tänker ni kring denna artikeln? Jag blir förvånad över att man ens blir upprörd ang. Att björnarna åt det de är menade för att äta… Det enda som är upprörande är att de tvingas göra det instängda! Hela konceptet att man ska gå och titta på infångade björnar är så mycket vidrigare än att de äter delar från andra djur. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17354921.ab

Annons:
[PuffBuck]
2013-08-27 22:15
#1

Jag tror att det som chockade dem är att det var just en häst, skulle det ha varit ett huvud ifrån ett rådjur eller en älg skulle nog reaktionen knappast blivit den samma. Jag kan erkänna att jag också skulle tycka att det var lite obehagligt om jag sett det på plats, men inte gått så långt som att anmäla eftersom det helt enkelt är för björnarnas skull.

Silvestris
2013-08-27 22:46
#2

Jag förstår att det finns folk som inte klarar av att se sådant, jag mår själv illa av att se ormar äta hela bytesdjur. Det innebär inte att jag har någonting principiellt emot att man utfodrar djuren så. 

Självklart ska rovdjur i djurparker utfodras med så naturlig mat som möjligt och när ett rovdjur har fällt ett byte äter de även av huvudet.

vallhund
2013-08-27 22:48
#3

http://hallbarlivsstil.ifokus.se/discussions/521c99c5ce12c4133100003d-hur-ska-det-nagonsin

Rovdjur skall tydligen äta pellets i stället för vad de är byggda för att äta.

Vill man att barnen skall tro att kött o mjölk, ägg etc växer på träd så bör man inte besöka djurparker eller tillåta barnen att se naturprogram på TV.

Rovdjur äter inte med kniv o gaffel, surprise?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Tapani
2013-08-28 11:28
#4

Mors lilla Olle förstod att björnarna tycker om bär. Tack och lov att det bara var en liten visa:

http://www.youtube.com/watch?v=pDXYSaTZKzA&noredirect=1

I verkligheten hade björnen sannolikt satt i sig lilla Olle när Olles blåbär var slut. Tur att Olles mamma skrek till.

Det är björnars livsstil att äta vad de kommer åt, om inte människorna skrämmer bort dem.

ähnchen
2013-08-30 20:11
#5

Jag kan förstå att det kan vara jobbigt att se björnar äta andra djurs delar. Skulle själv inte vilja titta på och det finns som tur är ingen som tvingar mig. Samtidigt kan det vara lärorikt att inse att björnar inte är gosiga nallar utan att de faktist är rovdjur.

Fast, räknas de förresten som rovdjur? Eller som allätare?

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

jossan84
2013-08-30 20:55
#6

Jag kan förstå att folk regerar, men efter lite eftertanke kanske de inser att detta är björnens sätt. Man vill ju se björnen i dess "naturliga miljö". Och i naturen ligger inga kotletter snyggt framlagda.

Annons:
[_hsleiufhbtv]
2013-08-30 20:56
#7

Helt naturligt enligt min mening. Kan dock förstå att det känns lite brutalt för små barn att se på kanske.

Fenix_Chicci
2013-08-31 21:49
#8

Men fy vad onaturligt med ett hästhuvud till björnarna, usch!

Alla vet väl att björnar bara äter blåbär och honung och att kött växer på träd!

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: