Annons:
Etikettmoral-och-etik
Läst 1401 ggr
redan
7/26/13, 8:06 AM

Är detta OK?

Annons:
Calcifer
7/26/13, 8:13 AM
#1

Tycker frågan är konstig, varför skulle det någonsin ens kunna vara okej?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

HellviHumle
7/26/13, 10:28 AM
#2

Vissa tycker det är ok att släppa ut minkar till en tämligen säker död, så varför skulle inte samma människor tycka att det är ok att skrämma folk med anknytning till minkbranschen? De vill ju få slut på uppfödningen och tar uppenbarligen till vilka medel som helst!

HH

Calcifer
7/26/13, 10:49 AM
#3

Fast jag kan förstå att vissa tror att det är en god gärning att släppa ut djur sådär. Nej, det är inte rätt, men jag kan förstå att vissa tror det. Däremot tror jag inte man är riktigt "hemma" i huvudet om man tror det är okej att kasta yxor in genom någons fönster.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Barrow
7/26/13, 10:52 AM
#4

Det är absolut inte ok. Tycker dock att frågan är befogad då vissa inte skyr några medel.

indra-bus
7/26/13, 10:53 AM
#5

Ja säger som #1 Men uppenbarligen tycker någon att de är ok.

Att plåga ihjäl en tjur på en aren med en jublande publik många betalar dyra resor för att se detta djurplågeri  finns resor från Sverige att köpa. De tycker många e ok.

Att flå djur levande för päls tycker många e ok.

Varför skulle samma människor vilja skada de vill rädda liv.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

HellviHumle
7/26/13, 12:23 PM
#6

Att kasta in yxor genom ett fönster, är nog inte för att skada någon utan att skrämmas!

HH

Annons:
Calcifer
7/26/13, 12:40 PM
#7

Om man vill skrämma någon lär man inte kasta in livsfarliga vapen som lätt kan döda en om de träffar fel.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

indra-bus
7/26/13, 1:29 PM
#8

#6 Att kasta in yxor genom ett fönster där någon är hemma ska de ha tur om ingen blir skadad.

Sen kanske de visste att ingen var hemma iof.

En del skyr inga medel för att skäna pengar på djurs päls häller de sliter av dem pälsen levande efter de suttit i en saxfälla i flera dar eller tuggat avsig tassen för att komma loss.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

[Mustangcab]
7/26/13, 1:46 PM
#9

# 8 Det är inte tillåtet att fånga djur på det sättet i Sverige.

Calcifer
7/26/13, 2:15 PM
#10

#9 Om det är tillåtet eller ej hindrar inte folk från att bete sig så. Annars skulle det inte existera våldtäkter eller mord överhuvudtaget.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Mustangcab]
7/26/13, 2:33 PM
#11

# 10 Det var inte till dig.

indra-bus
7/26/13, 2:39 PM
#12

De är inte tillåtet att kasta yxor  heller. I Sverige nej men vad har de med saken att göra?

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Calcifer
7/26/13, 2:44 PM
#13

#11 Nej, men det var ett påstående som inte hade mycket logik så jag svarade ändå…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[Mustangcab]
7/26/13, 2:45 PM
#14

# 12 Ingenting absolut ingenting, ursäkta att jag yttrade mig. Du vet så mycket bättre än jag det erkänner jag oförbehållsamt.

Persifone
7/26/13, 4:51 PM
#15

"Orsaken kan vara att en släkting till henne driver en minkfarm, misstänker polisen."

Djurrättsaktivister, de som arbetar under ALF, skadar inte människor så kan inte tänka mig att det är dem som är ansvariga.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

HellviHumle
7/26/13, 10:37 PM
#16

Nu var det ingen som blev skadad och ingen vet ännu om det var avsikten. Jag satsar en peng på aktivisterna!

HH

indra-bus
7/26/13, 10:48 PM
#17

# 14 Du får yttra dig hur mycket du vill, de är väl de som e meningen med en diskussion :)  

#15 Precis

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Upp till toppen
Annons: