Moral och etik

Är detta OK?

2013-07-26 08:06 #0 av: redan

http://www.atl.nu/lantbruk/fick-yxor-kastade-genom-f-nster

Anmäl
2013-07-26 08:13 #1 av: Calcifer

Tycker frågan är konstig, varför skulle det någonsin ens kunna vara okej?

"Help me Obi Juan whoever the fuck you are. You're my only ho."
- Carrie Fisher, Rest In Peace

Anmäl
2013-07-26 10:28 #2 av: HellviHumle

Vissa tycker det är ok att släppa ut minkar till en tämligen säker död, så varför skulle inte samma människor tycka att det är ok att skrämma folk med anknytning till minkbranschen? De vill ju få slut på uppfödningen och tar uppenbarligen till vilka medel som helst!

HH

Anmäl
2013-07-26 10:49 #3 av: Calcifer

Fast jag kan förstå att vissa tror att det är en god gärning att släppa ut djur sådär. Nej, det är inte rätt, men jag kan förstå att vissa tror det. Däremot tror jag inte man är riktigt "hemma" i huvudet om man tror det är okej att kasta yxor in genom någons fönster.

Anmäl
2013-07-26 10:52 #4 av: Barrow

Det är absolut inte ok. Tycker dock att frågan är befogad då vissa inte skyr några medel.

Anmäl
2013-07-26 10:53 #5 av: indra-bus

Ja säger som #1 Men uppenbarligen tycker någon att de är ok.

Att plåga ihjäl en tjur på en aren med en jublande publik många betalar dyra resor för att se detta djurplågeri  finns resor från Sverige att köpa. De tycker många e ok.

Att flå djur levande för päls tycker många e ok.

Varför skulle samma människor vilja skada de vill rädda liv.

Anmäl
2013-07-26 12:23 #6 av: HellviHumle

Att kasta in yxor genom ett fönster, är nog inte för att skada någon utan att skrämmas!

HH

Anmäl
2013-07-26 12:40 #7 av: Calcifer

Om man vill skrämma någon lär man inte kasta in livsfarliga vapen som lätt kan döda en om de träffar fel.

Anmäl
2013-07-26 13:29 #8 av: indra-bus

#6 Att kasta in yxor genom ett fönster där någon är hemma ska de ha tur om ingen blir skadad.

Sen kanske de visste att ingen var hemma iof.

En del skyr inga medel för att skäna pengar på djurs päls häller de sliter av dem pälsen levande efter de suttit i en saxfälla i flera dar eller tuggat avsig tassen för att komma loss.

Anmäl
2013-07-26 13:46 #9 av: [Mustangcab]

# 8 Det är inte tillåtet att fånga djur på det sättet i Sverige.

Medarbetare på Britter i fokus, Dokumentärer i fokus, Neurologiska sjukdomar i fokus

Anmäl
2013-07-26 14:15 #10 av: Calcifer

#9 Om det är tillåtet eller ej hindrar inte folk från att bete sig så. Annars skulle det inte existera våldtäkter eller mord överhuvudtaget.

Anmäl
2013-07-26 14:33 #11 av: [Mustangcab]

# 10 Det var inte till dig.

Medarbetare på Britter i fokus, Dokumentärer i fokus, Neurologiska sjukdomar i fokus

Anmäl
2013-07-26 14:39 #12 av: indra-bus

De är inte tillåtet att kasta yxor  heller. I Sverige nej men vad har de med saken att göra?

Anmäl
2013-07-26 14:44 #13 av: Calcifer

#11 Nej, men det var ett påstående som inte hade mycket logik så jag svarade ändå...

Anmäl
2013-07-26 14:45 #14 av: [Mustangcab]

# 12 Ingenting absolut ingenting, ursäkta att jag yttrade mig. Du vet så mycket bättre än jag det erkänner jag oförbehållsamt.

Anmäl
2013-07-26 16:51 #15 av: Persifone

"Orsaken kan vara att en släkting till henne driver en minkfarm, misstänker polisen."

Djurrättsaktivister, de som arbetar under ALF, skadar inte människor så kan inte tänka mig att det är dem som är ansvariga.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Anmäl
2013-07-26 22:37 #16 av: HellviHumle

Nu var det ingen som blev skadad och ingen vet ännu om det var avsikten. Jag satsar en peng på aktivisterna!

HH

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.