Annons:
Etikettjag-har-en-fråga
Läst 3697 ggr
indra-bus
2013-07-25 20:27

Hur ser en typisk vegan ut?

Här får man ha fördomar, de är de som är meningen ;)

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Annons:
[_hsleiufhbtv]
2013-07-25 20:35
#1

Haha min nyskapade tråd kom samtidigt 😃

För mig är en typisk vegan:
* miljö- och hälsomedveten
* en sann djurvän
* normalviktig och sällan överviktig
* gnällig på folk som äter kött hehe
* nyttigare än allätare

E-l-vira
2013-07-25 22:27
#2

rent utseendemässigt: tatuerad, piercad, någon spännande frisyr, eller varför inte en veganlugg? 20-25 åring, smal

eller hur? ;)

Medarbetare på klickerträning.ifokus

veggie4every1
2013-07-25 22:46
#3

#2 Japp. Precis så ser jag ut. Blek också och deprimerad, från järn och B12-bristen…😉

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[_hsleiufhbtv]
2013-07-25 22:59
#4

#3 Glöm inte att du inte får i dig något protein heller.. Det är ju helt omöjligt att ens hålla sig på benen som vegan 😂

veggie4every1
2013-07-25 23:05
#5

#4 Just det ja! Kan knappt stå upp. Lider av benskörhet också eftersom jag inte dricker komjölk 😂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

medde
2013-07-26 11:02
#6

Visst finns det fördomar om saker och ting, Men är det inte bättre att visa att det just är bara fördomar?  Så stå då upp som en vegan och visa vi är lika er utom då det gäller vad vi äter. Det känns ganska mycket som det enbart hånas och inte talar om fördomar i tråden. Köttätare förlöjligas som dessa vore dumma i huvudet..  

Jag jobbar inom en org i djurskydd och är köttätare. Gör det mig icke värdig att göra det jag gör inom djurskyddet? Många av mina "kollegor" är veganer menvi jobbar inom samma linje och har full respekt för varandra. Är det något jag undrar över ang deras mat så frågar jag och får bra svar utan att bringa upp fördomar. Okey tråden är för fördomar men känns lite fel att man spinner vidare på dom och inte tar upp det positiva med det hela, för att just döda fördomarna. Inga av mina vänner ser "ut" på ett speciellt sätt utan jag ser dom som en människa lika mig och dom det samma.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
indra-bus
2013-07-26 12:00
#7

Detta skulle vara en "rolig tråd".,

Ja vet ju att veganer ser ut som vem som helst.

Ja menade om tex någon sägr punkare så ser jag en grön tuppkam.

Att använda ordet fördomar kanske blev lite fel.

Fast jag vet att de ser  ut på ett specielt sätt så får jag bilden tjejer. kopparrött hår, stor militärgrön ,skjorta, persad svarta skängor.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

medde
2013-07-26 12:02
#8

Jag kände inte roligt, visst är med på vad du menade men i det stora hela känns det som man dumförklarar. Samt tycker jag det är bra att slå hål på fördomarna. Att få alla att se vi är alla lika som människor.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

indra-bus
2013-07-26 12:15
#9

Ja tycker man kan se saker med humor oxå. Ja e vegan o ja ser ut som vem helst o har kontakt med veganer välden över o de oxå.

O att dumförklara någon menade jag inte.

Att tro att alla veganer släpper ut minkar är en fördom.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

medde
2013-07-26 12:37
#10

#9 Okey.. Instämmer ang minkfarmarna.. Det gör inte alla

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Mustangcab]
2013-07-26 13:51
#11

De veganer jag känner är i 50-60 årsåldern och har vanliga arbeten och släpper inte ut minkar och bryr sig inte om vad jag äter. De ser ut om alla andra gör i den åldern.

Namiko
2013-07-27 19:55
#12

#2 Hmm, är det en slump att den första som skriver om hur en typisk vegan ser ut i tråden prickar in mitt utseende (och ålder) utan ett enda fel..?

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Persifone
2013-07-27 19:59
#13

#12 Hahaha, jag passade också väldigt bra in på den förklaringen ;)

Ingen spännande frisyr dock.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
Lina Strindlund
2013-07-27 23:59
#14

Jag passar väl in till hälften på beskrivningen… känner mig ibland udda, men numera kan veganer se ut hur som helst, inte som på 90-talet inte ;)


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

E-l-vira
2013-07-30 16:04
#15

#12 hahaha underbart! 😃 jag får väl beskriva mig själv då, vegan, 20 år, inte särskilt smal, varken piercad eller tatuerad, har blont ganska vardagligt (trist?) hår 😉 så det var väl egentligen bara åldern som stämde in på mig, men jag är övertygad om att det kommer hålla livet ut :P

Medarbetare på klickerträning.ifokus

Upp till toppen
Annons: