Annons:
Etikettbilder
Läst 2771 ggr
Cahira
2013-07-21 01:46

Stackars stackars kampfiskar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Reste till USA och var beredd på djuraffärer som sålde hundar och katter. Vad jag inte var beredd på var detta.

Dom bor i burkarna. Dom kan nätt och jämnt vända sig. Dom har ingenstans att gömma sig, i princip ingen plats att simma varken upp eller ned. Jag har ingen aning om hur de matar fiskarna eller hur ofta vattnet rengörs, men det gör ont i hjärtat på mig varje gång jag ser det - och det är så i varje djurbutik jag gått in till hitills. Värsta är att jag sett burkar som är ännu mindre än dessa, på höjden dvs.

Usch fy och blä. :(

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
lol girl
2013-07-21 01:50
#1

Nääää… Fyy f*n… Hade min i ett 15 l ett tag, och det tyckte jag var för litet…

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Cahira
2013-07-21 01:53
#2

Här får dom vara lyckliga om deras köpare har 5L eller mer känns det som. Guldfiskskålar (sånna runda saker) syns här och där. 

Googlade just lite bilder, vissa verkar veta att även kampisar har rättigheter. Andra… finns det inte ord för. https://www.google.com/search?q=betta+tank&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=iiLrUbegKobliAKc_IHACw&ved=0CCoQsAQ&biw=1366&bih=624

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

lol girl
2013-07-21 01:56
#3

Uch… :( Näe fyyy…

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Magi-cat
2013-07-22 11:02
#4

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

fairyautumn
2013-07-22 19:25
#5

Alltså fyf*n.. Ska vi låsa in de som har djuraffären i såna små burkar och se vad de tycker om det?

//doge

Cahira
2013-07-22 19:53
#6

De säljer valpar så jag sätter inte min fot där. Köper inte en enda vara som kan låta dom hålla på mer och ska då vi har en skrivare skriva ut en bunt papper som visar vart valparna kommer ifrån och troligen, om jag hittar nåt, information om hur fiskar mår av att bo för smått.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Honestyisdead
2013-07-25 15:15
#7

Det är så sorgligt att många människor saknar vett.

Upp till toppen
Annons: