Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 2008 ggr
[jadestone]
2013-05-16 01:54

Walking for lions

Hej hej!!

Jag skulle vilja be alla djurvänner på denna sida att höra upp. De vilda lejonen är på väg att försvinna. Det finns bara mellan 15000- 20000 vilda lejon kvar idag. Om den här minskningen fortsätter så kommer det inte finnas några vilda lejon kvar år 2020.

Skrämmande tanke eller hur??

Så därför ber jag er nu att hjälpa de vilda lejonen och berätta detta för alla ni stöter på :)

Gå gärna in på denna hemsida och dela gärna med er av den.

http://wflsweden.hemsida24.se/

Häls Monica

Annons:
Alexej
2013-05-16 21:51
#1

Intressant läsning. Ska kolla lite mer imorn. #0 Är du aktiv där?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[jadestone]
2013-05-16 22:18
#2

Det är jag som startat sidan här i sverige. Jag har länge letat något sätt att hjälpa Afrikas djur, men det är jättesvårt att veta vilka organisationer som är seriösa och vilka som inte är det.

Men till slut beslöt jag mej att hjälp Marnus som grundat WFL. Jag träffade honom för 4 år sedan när jag var i Namibia och volontärarbetade. Och jag har haft kontakt med honom sedan dess och följt hans arbete med olika organisationer.

Jag startade denna sida på svenska för jag vet själv hurdan jag är när jag ska försöka läsa genom något på engelska. Man läser hälften och sen orkar man inte mer. Men jag tycker att detta är något som alla ska bli medvetna om. Man hör alltid om noshörningar och elefanter som är utrotninghotade men det gäller tyvärr oxå lejonen i det vilda.

jag tycker att alla som vill ska få en möjlighet att se dessa underbara varelser i det vilda inte bara idag utan oxå om 50 år.

Ojdå det blev visst en hel uppsats :)

Häls Monica

Upp till toppen
Annons: