Annons:
Etikettallmänt
Läst 2614 ggr
Persifone
5/6/13, 9:16 PM

Vilket djur...?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är lite nyfiken på era berättelser om något speciellt djur som fick/får erat hjärta att slå lite snabbare.

Kanske ett vilt djur du såg som lämnade ett avtryck?

Ett föredetta eller nuvarande husdjur som har det där speciella?

Jag tror många har haft eller har husdjur och kanske inte alla, men vissa, har fått det där lilla extra med något av dem?

Just nu har jag en Keeshond tik på 10 år i höst och hon utmärker sig mer än något av djuren jag haft innan (även andra hundar)

Så fort jag kollar på henne blir jag helt varm och hon börjar vifta på svansen, som att hon förstår vad jag tänker.

Har ni haft, eller har, något alldeles extra med någon individ?

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
BettaSplendens
5/6/13, 9:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Min sköthäst Stellan. Hon betyder supermycket för mig och längtar tills dagen jag kan köpa henne, hoppas att det är snart 🙂 Går inte att beskriva vad det är för speciellt med henne . Hon är bara så prefekt i mina ögon. Inte den snyggaste dressyrhästen med de bästa gångarterna, kanske inte kommer kunna hoppa det högsta klasserna.. Men det skiter jag i, bara jag får vara med henne. Hon betyder allt för mig, min ögonsten. ❤️

På bilden kan ni se en glad Stellan och en glad jag 😉

Persifone
5/6/13, 9:31 PM
#2

#1 Men är det inte en underbar känsla? Man kan inte ta på exakt vad det är men man hör ihop på något sätt. Gud vad slänger runt klyschor just nu, men ni förstår :P

Jättefin häst!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

BettaSplendens
5/6/13, 9:34 PM
#3

#2 Jo det är det verkligen. Dock fortfarande jobbig eftersom hon inte är min, än ;)

Tack, kan bara hålla med :D

Persifone
5/6/13, 9:35 PM
#4

När planerar du att köpa henne? :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

BettaSplendens
5/6/13, 9:36 PM
#5

#4 Om det går, ca ett år. Dock måste jag spara ihop en del och föräldrarna kanske får bidra med lite.. :)

Persifone
5/6/13, 9:40 PM
#6

#5 Okej! Men vilken tur att du får köpa henne när hon betyder så mycket för dig!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
Alexej
5/7/13, 9:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag jobbar med hemlösa katter. Det har gett mig otroligt mycket. Vi kan inte rädda alla katter men varje räddad katt är ett liv som fick en ny chans. Och att kunna klappa en skygg katt första gång är magiskt.

Alla har sin historie men Lucy och hennes ungar har en speciell plats i mitt hjärta.
Vi fick höra om en hona och 3 ungar i Värnamo som sprang rund McDonald direkt vid E4. DV Näsjö kunde ta ungarna fast mamman diade fortfarande men ville inta ta mamman för "hon är skygg och inget att ha". Så henne skulle de lämna kvar-okastrerad.

Det tog oss 3 resor till Värnamo från Skara tills hela familjen var infångade. Ungarna blev snabbt tama men tyvärr klarade sig 2 av ungarna inte. När vi kastrerade mamman var hennes hud glänsande svart av alla avgaser från McDonalds drive-in och gick inte ens att tvätta bort med alkohol.

Hon var väldigt fräsig i början och angrepp mig när jag kom för nära. Jag gick med gummistövlar för jag var rädd om mina ben. Men sedan en dag började hon lekar-som en liten unge. Efter det blev hon snabbt tamare.

Idag 4 år senare är hon väldens sötaste och keligaste katt som spinner när man kelar med henne.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Persifone
5/7/13, 12:50 PM
#8

#7 Vilken fin historia.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Niiinah92
5/7/13, 2:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Vår familj hade en hund vid namn Lufsen, han var en blandning mellan Border Collie och Labrador. Han var den mest speciella hund jag någonsin haft/träffat, tyvärr blev hans tid på jorden kort. Pga. ett höftproblem som inte gick att åtgärda tvingades vi låta honom somna in endast 18 månader gammal. Om ett par dagar är det tre år sedan men jag saknar och älskar honom lika mycket idag och tror inte den saknaden någonsin kommer att lätta, börjar gråta inombords varje gång jag ser en bild på honom och hjärtat värker. 

Numera klappar mitt hjärta extra snabbt och hårt för min ena katt Spencer (katten på min profilbild) som jag älskar över allt annat även om Lufsen alltid kommer ha en speciell plats i mitt hjärta.  

Båda dem har jag/har jag haft ett väldigt speciellt band med

Persifone
5/7/13, 2:33 PM
#10

#9 Tråkigt att höra att Lufsen fick tas bort så tidigt, men fint att han, under sin korta tid, satte sig så djupt i ditt hjärta. Han ser väldigt fin ut.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Alexej
5/7/13, 9:30 PM
#11

#9 Vacker hund men hur kunde han har höftproblem redan i så unga år?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Niiinah92
5/7/13, 10:33 PM
#12

#11 Tack, ja han var otroligt vacker, och smart. Han frågade alltid om lov innan han gick in i mitt rum vilket var en utav många saker jag älskade med honom.  

Höftledsdysplasi, något som uppkom medan han växte, ärftlig anlag. Inget ovanligt hos Labradorer om jag förstått saken rätt.

Alexej
5/8/13, 7:40 AM
#13

#12 Vad hemskt, skulle också blivit fruktansvärd ledsen om min hund hade fått somna in i så ung ålder.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
[jadestone]
5/16/13, 10:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Jag lägger väl till ett lite udda djur. Detta lilla troll förtrollade mej helt och hållet. Jag är livrädd för babianer har alltid varit o kommer alltid att vara. Tycker dom är skrämmande och opålitliga. Men denna lilla tös sökte sej till mej när jag var i Namibia och volontärarbetade. Bland alla andra volontärer så sökte hon sej till mej för hjälp och beskydd. Var jag i närheten så pratade hon inte med någon annan, var det någon som försökte ta i henne då så bet hon dom direkt.

Denna lilla apa lärde mej att jag är en stark och beskyddande person.

Idag skulle jag antagligen vara livrädd för henne nu när hon är fullvuxen :)

Persifone
5/16/13, 11:41 PM
#15

#14 Vad speciellt att få en sådan koppling till ett vilt djur! Det skulle jag med vilja!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Alexej
5/18/13, 10:33 AM
#16

#14 Vad härligt. Ja, apor kan nog bita bra.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alexej
5/18/13, 10:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Har också en berättelse till från ett katthem.

Vi fick in en mamma med 3 ungar genom polisen. Ägaren var en ung tjej som bodde ihop med en kille som var missbrukare. En natt när de bråkade kastade mannen ut alla katter och lådan osv genom fönstret från andra våningen. Grannerna såg det och ringde polisen. En unge hade dött men de andra tre med mamman kunde hittas och kom till oss.

En av ungarna blev inte rumsrent. Den hade inga känslor för var den skulle kissa och bajsa så den satt sig överallt- kanske hade den fått en liten hjärnskada av fallet. Vi försökte med en liten bur med bara lådan och sovplats men den kissade/bajsade ändå i sängen och låg i det. Inget hjälpte. Katten blev förmedlad med sin brosan till ett kattkunnigt hem med många lådor men det gick inte. Katten kom tillbaka. Då skulle katthemmet avliva den så jag tog katten med mig hem.

När han bajsade på golvet tog jag bajset på en sked och katten med mig ut. Krafsade ett hål, visade katten hur man använder tassen för att gräva, vi la bajset i hålet och täckte över det med tassen. Det gjorde vi några gånger och sedan dess har han alltid varit rumsrent. Elvis är 7 år nu och en vacker stor svart hane som älskar att ligga som en bebis i mitt famn och dräglar när man smekar honom eller ligga i hundsängen.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Persifone
5/18/13, 1:40 PM
#18

#17 Underbar historia!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Upp till toppen
Annons: