Annons:
Etikettdjurskydd
Läst 1942 ggr
Alexej
2013-04-14 11:15

Idag bestämmer du!

Om du skulle kunna bestämma under en dag för att ändra något för djuren och djurens levnadssituationer i Sverige, vad skulle du göra då?

Vad tycker du är viktigast?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Alexej
2013-04-14 11:16
#1

Jag skulle förbjuda massdjurhållningen framförallt för grisar.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Mantissa
2013-04-14 11:24
#2

Jag skulle ta bort det ekonomiska intresset i djurhållningen! Jag tror den är boven bakom att man tillåter mycket som ens moral egentligen säger är fel.

Silvestris
2013-04-14 12:19
#3

Jag skulle införa ett krav om att djurhållare måste hålla djur enligt vad som vetenskapen anför vara beteendemässigt mest lämpligt. Det skulle leda till att kött- och mejeriindustrin som den ser ut idag skulle falla sönder fullständigt.

indra-bus
2013-04-14 12:43
#4

Förbjuda bur höns. Sätta lag på större yta för frigående höns o på att de ska ha tillgång till utevistelse.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

veggie4every1
2013-04-14 12:54
#5

Jag skulle ge alla djur rättigheter.

Rätt till liv och rätt till frihet.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Persifone
2013-04-14 13:13
#6

Är inne på samma som #2

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
[CitrusSmoothie]
2013-04-14 14:37
#7

Jag skulle avskaffa djurens egendomsstatus och ge dem rättigheter.

[_hsleiufhbtv]
2013-04-14 16:01
#8

Jag skulle ge varje individ rätten till sitt eget liv.

Persifone
2013-04-14 16:46
#9

Det man bestämmer, kommer det vara något som senare inte går att ändra på av någon annan?

Om inte skulle jag bestämma att djur inte är ägodelar till människan att nyttja.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Seewna
2013-04-15 00:53
#10

Många människor ser djur som någon form av en leksak, så jag skulle förbjuda tjurfäktning i ALLA länder.

luckydragonriderkin
2013-04-15 12:09
#11

Jag skulle göra att det inte är så enkelt att skaffa djur och föda upp… Kanske man måste genomgå något sorts test innan? Nu kan ju vem som helst köpa t.ex. en kanin och sedan föda upp kaniner som dom sedan håller i pyttesmå burar och missköter dom… Det skulle ju lösa nästan alla problem? Djursamlare, misskötta djur etc etc…

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Seewna
2013-04-15 18:27
#12

Hehe, oj tänkte inte på att det stod "i Sverige" men aja, tjurfäkting händer ju inte i här i Sverige, så då är jag inne på samma sak som #5 🙂

Lamina
2013-04-16 03:40
#13

Jag skulle inför "körkort" på all djurhållning, oavsett vad man ska ha djuren till. Precis som med vanliga körkort måste man plugga på och klara ett prov. Man måste även förnya detta då och då (genom typ oanmälda hembesök eller liknande, så man ser att djuren sköts bra.) 

Detta tror jag skulle förbättra livet för många djur, totaleliminera impulsköpen och rasera hela djuraffärsverksamheten. Respektabla och seriösa djurägare/föreningar inom varje djurart skulle få skriva/samla ihop studiematerialet och testerna för respektive djurart.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
luckydragonriderkin
2013-04-16 14:42
#14

#13 typ Så tänker jag också! Det skulle vara jättebra :/

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Fenix_Chicci
2013-04-16 21:54
#15

Sjukt svår fråga, finns så otroligt mycket jag skulle vilja ändå på. men är inne lite på samma spår #2 . För det är mycket så, sen finns det såklart andra anledningar till att djur far illa men det är nog mycket så att pengahungern styr över vad som egentligen är rätt att göra mot en levande varelse.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: