Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 3328 ggr
[rocklover]
2013-03-28 23:35

Dr Martens

O.o jag har ett par Dr Martens, ngn som vet hur de behandlar deras djur? skulle vilja ha deras veganskor, fast de är väl inte direkt så värst bra för miljön :/

Annons:
Cragan
2013-03-29 03:36
#1

#1 läder det tas för det mesta från slakt djur så det mesta av djuret kommer till nytta.

deras vegan linje kan jag inte hitta mer om än att det är syntet matrial och sån är inte alltid så snälla mot miljön  grovt räknat 1 djur för ett par skor i läder mot ett antal (indirekta dock) för ett par i syntet (fast syntet matrial blir ju bättre hela tiden ur miljö syn)

och sköter du bara om skorna så håller läder betydligt längre än syntet men är en mindre vetenskap o sköta skor riktigt bra men helt klart värt investeringen i tid att lära sig både för miljön och plånboken

Alexej
2013-03-29 10:03
#2

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Cragan
2013-03-29 18:10
#3

#2 så inte nämnvärt miljövänligt matrial fast  hur dåligt det är beror nog mycket på vart det är tillverkat

Persifone
2013-03-29 21:14
#4

Jag har veganskorna :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

[_hsleiufhbtv]
2013-03-29 22:53
#5

Jag vill otroligt gärna ha veganskorna jag, tycker dom är grymt snygga. Egentligen vill jag ha nån rolig färg men dom finns ju tråkigt nog bara i svart😕

#4 Hur är dom att gå i?

Persifone
2013-03-29 23:19
#6

#5 Som de flesta kängor, när du väl har gått in dem kan du gå hur långt som helst :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
bambiiii
2013-04-10 00:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

5# Har gula… visste inte att de var gjorda av läder… tyvär.. :(

De är riktigt sköna tkr jag! Men ganska kalla på vintern! Släpper inte in vatten så länge de inte har hål.

 Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

 

 

 

 

 

 

Upp till toppen
Annons: