Annons:
Etikettkatter
Läst 2044 ggr
vallhund
3/20/13, 1:43 AM

Vad är det för fel på en del?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Tarotstollan
3/20/13, 2:17 AM
#1

Hoppas att de inte avlivar katten utan att de kan hitta ett nytt hem till den, även om det är svårt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

UlrikaD
3/20/13, 2:30 AM
#2

Det finns jourhem som väntar men katten sitter just nu på samma pensionat som alla katterna från Vargön som avlivades nu. Så hoppas att katten kommer iväg dit den ska.

Yolle
3/20/13, 11:17 AM
#3

Då får vi fråga oss vad det är för fel på samhället tror jag. Hade det funnits hårdare lagar hade nog människan aldrig gjort så. Jag tror på att det ska bli krav att registrera sin katt, och då kunna följa den om den byter ägare, dör (med intyg från veterinär) eller springer bort. Då skulle inte människan kunnat ställa katten så där.

Det blir inte lättare, men DU blir bättre.

Katthemsmatten
3/20/13, 4:54 PM
#4

#3 Det hade i alla fall försvårat, men till syvende og sidst så är det den bristande moralen och empatin hos individen som gör att det här sker. Inte en enstaka gång, utan ofta. Faktiskt dumpas djur dagligen på ett eller annat sätt. I värsta fall inlåsta i en transportbur i skogen, i något mindre dåliga fall på t-banan, bussen, polisstationen………

Medarbetare Hittekatter iFokus

Alexej
3/23/13, 8:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Det här hittade en vandare långt inne i skogen. Tror inte att katten överlevde. Fattar inte hur folk tänker när de lägger lite mat bredvid, och sedan? Ska en stackars katt som är vana att få kattfoder plötsligt klara sig själv?

Jag jobbar på ett katthem och då får vi in rätt så ofta dumpade katter. Några kattungar hade tur mitt under värsta sommarvärmen. En husägare gick på förmiddagen ut på baksidan av huset för att röka för på altanen var det för varmt. Hon såg nåt vid soptunnan och kollade. En transportbur med 4 halvdöda kattungar som stod direkt i solen. De hade inte klarad sig många timmar till. Kanske blev de dumpade under natten och kattägaren tänkte inte på solen.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Upp till toppen
Annons: