Annons:
Etikettallmänt
Läst 3398 ggr
[_hsleiufhbtv]
3/18/13, 6:12 PM

Klotterplank #1

Tycker vi behöver ett klotterplank på den här sajten också! Här kan man skriva om allt mellan himmel och jord, helt meningslösa inlägg är också välkomna🙂

Klottra på, folks!

Annons:
NaDa...
3/19/13, 4:46 PM
#1

*Meningslöst inlägg för att jag vill skriva nått* ;)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

veggie4every1
3/19/13, 10:29 PM
#2

klotter klotter klotter hehehe…😛🦸‍♂️🧟‍♂️äntligen lite användning för smilisarna…älskar de nya 🐖 <---min favvo. Vassego en 🎈till dig som läser mitt klotter… 🤦‍♂️

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

NaDa...
3/21/13, 7:12 PM
#3

Usch vilken vecka! Har knappt sovit som resulterat med en hemsk huvudvärk. :S Positivt är ju att jag har mina underbara pälsbollar som gör vardagen lättare. Speciellt Carmen som har gått från en mataggressiv tonåring till en kelsjuk och social flicka efter att ha fått flytta in i garaget. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

[_hsleiufhbtv]
3/21/13, 9:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Älskling. ♥

Alexej
3/22/13, 7:53 PM
#5

#4 Underbar bild! ❤️

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

NaDa...
3/24/13, 8:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hörrni djurskyddare! Vill ni inte klottra? ;)

Idga har jag spenderat dagen med en massa kaninmänniskor och deras kaniner! Oroligt roligt!

Min lilla Mando tyckte också om att få träffa lite andra kaniner än sina grannar. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Annons:
Alexej
3/24/13, 8:44 PM
#7

#6 Vilken härlig bild!! ❤️

Jag har inte gjort nåt vettigt förutom lite hushåll. Tänkte betala räkningar men fick bara upp ogiltigt kort hela tiden:(

Imorn blir det mardröm. Vi ska fånga in katter hos en person med djurförbud. Vi var redan där förra året men nu ska det finnas över 20 katter igen. Han lever utan el och har bara en madrass, resten är kattbajs och tomma ölburkar. Så det krävs gummistövlar, munskydd och bra ficklampor.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

NaDa...
3/24/13, 8:48 PM
#8

#7 Tack!
Usch vad hemskt med katterna. Förstår inte människor som samlar på sig djur och sedan inte kan ta hand om dem. Önskar er all lycka till med det! ❤️

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Alexej
3/26/13, 7:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Det blev inga katter för mig utan ett nytt barnbarn. Det var spännande. Jag var redan med när mitt andra barnbarn föddes men nu kändes det ännu bättre:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

veggie4every1
3/26/13, 5:16 PM
#10

Oj, stort grattis! 🌺Vad söt, är det en liten kille?

Jag ska själv bli farmor i vår till en liten kille. Så spännande o kul ska det bli🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[_hsleiufhbtv]
3/26/13, 5:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

#9 Åh grattis! 🌺

_____
Har myst med Drutten på gräsmattan i solen idag, älskade lillpojken.

NaDa...
3/26/13, 5:35 PM
#12

#9 Grattis!! :D Själv sitter jag och panikpluggar på fysikprov tills i morgon.. Kommer inte att klara det, fattar ingenting. ;) Men tankarna går tillbaka till djurplaner och annat som är myyycket roligare än fysik.

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

veggie4every1
3/26/13, 5:50 PM
#13

#11 Ser mysigt ut i vårsolen!

#12 Fysik ja, inte det lättaste…

Lycka till på provet, ska hålla tummarna för dig 👍

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
NaDa...
4/3/13, 4:39 PM
#14

Hade ni en bra påsk? Själv hade jag en lugn påsk med djuren, bara pysslade hemma och njöt av ledigheten. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Alexej
4/6/13, 11:08 AM
#15

Påsken är alltid bra för det är en vårfest och jag älskar våren när det äntligen bli lite varmare och man kan se hur allt blir grönt igen:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

NaDa...
4/20/13, 8:50 PM
#16

Har haft en jätteskön dag! Städat kaninburar, busat med kattungar och bara njutit av solen. Känns verkligen att våren är på väg nu! 
Skönt att bara få vila i två dagar innan nästa vecka. Den kommer att bli helt kaos.;)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Alexej
4/21/13, 9:46 AM
#17

Det är underbart ute nu. Hinner äntligen rensa i rabatterna innan blommorna kommer upp.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

ähnchen
4/21/13, 10:34 AM
#18

Ja, visst är det härligt ute nu?! Ska snart flytta ut i skogen! Spännande! 🤪

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

[_hsleiufhbtv]
4/21/13, 11:02 AM
#19

Ligger ute i hagen med kaninerna, iklädd endast shorts och linne. Siri klättrar på min mage och vill bli klappad, åh vad jag älskar livet just nu.

Creepiie
5/14/13, 11:49 PM
#20

Tjoo. 

Kände att jag bara var tvungen att ta upp att polisen inte brydde sig för fem öre när jag anmälde djurmisshandel samt dålig skötsel av djur. Vi blev skickade till djurskyddsföerningen och där sa dom att misshandel delen får vi ta med polisen.. Seriöst, behöver djuren dö innan dom lyssnar på en? Hade och visade bilder på hur undernärd hunden var samt på killens tå då han skulle sparka katten men träffade istället tröskeln den ser nästintill bryten ut men ändå fick vi ingen hjälp. De skulle åka dit för att kolla angående att dom inte ar vatten samt är utelåsta på balkongen.. Man blev lätt förbannad.

Tack för att jag fick dela med mig av detta.

Alla levande ting har lika värde!

Kraamiz

Annons:
[_hsleiufhbtv]
5/15/13, 7:07 AM
#21

#20 inte alldeles för ovanligt tyvärr. Polisen är ganska så hopplös när det gäller sådana anmälningar. Har ni pratat med länsstyrelsen? Jag har iaf hyfsat bra erfarenheter av dom, så kanske värt ett försök? Hoppas det löser sig!

Alexej
5/15/13, 7:55 AM
#22

Absolut inte acceptabelt. En anmälan måste polisen ta upp och reagerar.

Men är det inte akut är det djurskyddsinspektören du ska kontakta. Kolla under länsstyrelsen i ditt län. Brukar finnas kontaktuppgifter under djur och natur. Du kan ringa dit och berätta.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Creepiie
5/15/13, 12:39 PM
#25

21# 22# Aah, det var till länsstyrelsen vi gick men dom menade att vi måste veta skillnad på vad som polisen ska ta hand om samt vad dom ska ta hand om. 

Då det gäller daglig misshandel, utelåsta på en inglasad liten balkong, utan vatten och frisk luft i sisådär 8 timmar där solen ligger på från att den går upp till det att den går ner var tydligen inte tillräckligt.

Alla levande ting har lika värde!

Kraamiz

Denna kommentar har tagits bort.
Alexej
5/18/13, 11:07 AM
#27

#25 Helt oacceptabelt. Både polisen och länsstyrelsen måste ta upp en anmälan och kontrollera djurägaren. Är det fortfarande aktuellt? Kontakta mig då så jag kan hjälpa till.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Creepiie
5/20/13, 9:15 PM
#28

Aah det är fortfarande aktuellt, vi har nu 7 st ringt in till polisen angående detta så nu ska det vara på bevakning. Men vet aldrig hur länge det kan ta innan det händer något.

Alla levande ting har lika värde!

Kraamiz

Smullis
5/25/13, 4:29 PM
#29

Min mamma undrar hur max's, mc donalds och burger Kings djur har det innan slakt. Vet någon här det? :/

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

NaDa...
5/25/13, 7:30 PM
#30

#29 Vet att McDonnalds iaf stödjer nån kampanj som slutar med massdöd av hästar (och andra djur med) Kan dock inte referara till något nu då jag är på mobilen.

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Smullis
5/25/13, 8:02 PM
#31

#30 Wuut?! Varför då? Och vad ska det vara bra för? :(

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

NaDa...
5/27/13, 7:24 PM
#32

#31 Nu hittar jag inte källan jag läste det på.. Min kompis vet vad den där festivalen/Kampanjen som de stödjer, ska fråga henne i morgon och så kan jag se om jag hittar något om det.

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Persifone
5/1/14, 11:21 PM
#33

Väcker liv i vårt gamla klotterplank!

Idag har ena vovven, Olof, varit hos veterinären (varför händer alla olyckor på röda dagar?) Han hade antagligen blivit stucken av ett bi eller geting så han svullnade upp i ansiktet och andades aningen ansträngt (Olof är en mops).

Så jag, sambon, Olof och vår andra hund Zelda, som också ville hänga med, åkte direkt till veterinären där Olof fick kortison. Svullnaden la sig något och vi fick åka hem efter en timma. Enligt sambon är Olof så gott som återställd (är själv på jobbet så fick ringa hem för att se hur det gick).

Veterinär ordinerade vila några dagar, vilket Olof och husse gillar då både är ganska lata :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Upp till toppen
Annons: