Annons:
Etikettbilder
Läst 4373 ggr
Frosstis
3/9/13, 5:05 PM

En liten hamster

Denna lille sötnosen kommer från djurskyddet. Han blev lämnad kvar i en lägenhet när ägaren flyttade. Förstår inte hur man kan göra så, helt vidrigt!

Jag är jourhem för honom, i början var han rädd för mina händer och rusade iväg om jag skulle plocka upp honom. Men nu, 5 dagar av hantering och socialträning, är han en trygg och tam hamster! Det gick väldigt fort. Han är inte helt 100 på att bli upplyft men det går ändå varje gång. Rusar fram till buröppningen om han ser att mina händer är där och äter lite frön. Så himla söt! Han heter Sigge. Han har blivit väldigt tam under kort tid och är inte stressad och lever livet i en bauta-gallerbur. Där har han massor av spån och där gräver han mycket under dagarna och på nätterna. 

Om jag ropar på han eller pysslar om i buren kommer han springandes ut ur huset och vill vara med =) En nyfiken liten krabat. Duktig på agility är han också :) Och väldigt pigg, inte mycket för gos. Men sitter gärna på axeln och tittar ut :)

Han hade en väldigt liten bur hos förra ägaren men bytte till stora buren i djurskyddet. Buren är 75x45x35 cm (lxbxh)

Han älskar också mat.

Annons:
Alexej
3/9/13, 5:14 PM
#1

Underbara bilder!

Ja, just smådjur har det svårt och många dör i förtid pga vanvård och tristesse.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Puma77
3/9/13, 5:16 PM
#2

Jättesöt liten hamster. Snällt av dig att ställa upp och ge honom trygghet och kärlek.

 

//Pia

[Emma--]
3/9/13, 5:18 PM
#3

Va söt. 
Han måste ju varit hanterad innan ändå, om det gått så fort att bli tamare igen. Så man kan ju undra vad som hände egentligen :(

Frosstis
3/9/13, 5:19 PM
#4

#1 Tack :) Ja, jag ser ingen alls skillnad i hamster och hund xP Dom är lika värdefulla och roliga =) 

Jag ska skriva över mig som ägare på honom, det glömde jag säga.

lillmymlan
3/10/13, 10:02 AM
#5

Vilken liten raring! Tack för att du gav den ett hem ❤️

Bedrövligt att den blivit kvarlämnad ensam i en lägenhet 😭

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lena
3/10/13, 10:45 AM
#6

Jättefin och hur söt som helst! Stackars liten att bli lämnad på det sättet! Vilken tur att han fick chansen till ett nytt liv nu. 

Nej det är inte bara katter som far illa i vårt land. Människor har en konstig syn på levande djur….

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Frosstis
3/10/13, 2:20 PM
#7

#5 Jag förstår inte hur man kan liksom köpa ett djur och lämna det, om dom är så "djurhatande" så borde dom ju tycka att det iallafall var slöseri på pengar, och sälja djuret istället..

#6 Det måste väl vara katter som är mest hemlösa i sverige? Om jag inte hade vart allergisk så skulle jag nog tagit hand om en sån katt när jag flyttar hemifrån.

fossingen
3/10/13, 2:24 PM
#8

#7 Vars lämnades hamstern?

Många katter köps upp på sommaren som "sommarkatt" och de har dem under sommaren för att sedan lämna dem när de åker hem. Vissa katter smiter helt enkelt och andra lämnas bara.


felzena
3/10/13, 2:24 PM
#9

Underbart söt hamster! Tur att den tillslut hamnade hos dig, i goda händer. 🙂

Lycka till!

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

Frosstis
3/10/13, 2:25 PM
#10

#8 Jag vet inte faktiskt, men i en lägenhet bara. Det var väl antagligen en granne som såg den och larmade eller så..

Usch, jag skulle aldrig göra så, inte med något djur..

fossingen
3/10/13, 2:32 PM
#11

#10 Vad bra att du tog hand om den :)


[_hsleiufhbtv]
3/10/13, 3:40 PM
#12

Så söt, den ser ut att trivas stort :)

Puma77
3/10/13, 8:07 PM
#13

Så söt så, en liten hamster skulle jag kunna tänka mig i framtiden.

 

//Pia

Annons:
Frosstis
3/10/13, 8:08 PM
#14

Tack alla 🙂

fossingen
3/10/13, 8:36 PM
#15

Hur gammal är den tror du? En guldhamstet?


Frosstis
3/10/13, 9:33 PM
#16

#15 Den är nog inte så gammal. Den har inte så stor pung och den är ganska liten =)

Ja det är en guldhamster.

fossingen
3/11/13, 12:27 PM
#17

#16 Supersöt :)


Katthemsmatten
3/11/13, 2:05 PM
#18

Vilka vidriga typer som lämnade honom vind för våg. Du gör ett jättefint och viktigt jobb. Lycka till med honom och ge oss gärna fler bilder senare. Väldigt söt liten krabat!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Frosstis
3/11/13, 4:25 PM
#19

#18 Tack så mycket =)

fossingen
3/11/13, 6:26 PM
#20

#19 Jag funderar själv att skaffa en hamster. :) Har du någon aning om hane eller hona gör skillnad i temperament? Om någon är mer aggressiv eller så?


Annons:
Frosstis
3/11/13, 6:37 PM
#21

#20 Jättekul! :D Nej, hanar och honor är ungefär likadana =) Vid brunst kan honor lukta ganska illa, vissa kan bli lite sura men oftast inte. De brunstar var fjärde dag.

Hanar är lite mer gosigare än honor, då honor vill upptäcka mer =)

Sen får du ju fundera vad du vill ha för hamster, en guldhamster eller dvärghamstrar. på dvärghamstrar är det lag att de ska vara 2 & 2 om man inte har en bra anledning att ha de själva. Det finns 4 arter av dvärghamstrar, campbells, vintervita, roborovskis och kinesiska. Campbells är lite mer spralligare än vintervita som älskar att ligga i handflatan och gosa, men campbells klättrar gärna upp på axeln och sitter där. Kinesiska är lite som möss och klänger sig fast vid fingret och klättrar bra, men funkar dock väldigt väldigt sällan ihop. Roborovskis kan bo i större flockar, men är mer tittdjur. De är väldigt aktiva och inga gosiga =)

Guldhamstrar är mer spralligare än dvärghamstrar, men såklart väldigt gosiga =)

Sen köpa från uppfödare, såklart.

fossingen
3/11/13, 7:06 PM
#22

#21 Tack för tipset :) Jo, jag vet en bra uppfödare.


indra-bus
3/12/13, 10:27 AM
#23

Vilken liten sötnos..

Vad snällt av dig att ta hand om honom. 

❤️🌺🏆

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Elin-Li
3/12/13, 10:18 PM
#24

Vilken liten sötnos!

Jag har också tagit över hamstrar som blivit övergivna eller vänvårdade. Jag kan bara inte lämna dem;) Jag har fem stycken hemma nu;) Alla är  dvärgar:) 

Grattis till en liten raring:)

// Elin-li, 

Upp till toppen
Annons: