Annons:
Etikettallmänt
Läst 1998 ggr
Sara1214
2013-03-09 13:11

Slakt och djurplågeri!

Vad tycker ni personligen om slakt? Och att äta kött?. Jag skulle aldrig stoppa i mig kött som jag vet att djuret inte har haft det bra(djurplågeri) ! I vissa land så är man super taskig mot alla hundar och slår dem,sparkar dem,skjuter dem! Detta måste ta slut! Det finns hur många hundar som helst över hela världen som är hemlösa och behöver ett hem! Hundarna slaktas och blir god mat till människorna.. I de här länderna föder man också upp djur för att sedan döda dem! Sen Finns det ett väldigt fattigt land som föder upp hundar ger dom mat och vård för dagen,hjälper dem,tvättar dem.. Tills det till slut dör pga older. Då äter man köttet och vet att hunden har haft ett toppen liv! Vissa kor och grisar har bara skit rent utsagt! Derför brukar jag aldrig äta NÅGOT kött förns jag vet om djuret haft det bra! Så äter inte så mycket griskött t.ex . Hoppas att världen snart kommer på rätt spår..! Hundarna får inte hjälp när dom ska föda,om dom har brutit ett ben,om dom mår dåligt.. Tyvärr:( vad tycker ni om det här?!

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Annons:
VildaVittra
2013-03-09 13:17
#1

Alternativet "Jag gagnar bara samt ger bara mina köttätande djur animaliska produkter från etisk uppfödning" saknas. Kunde inte klicka i någon. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cragan
2013-03-09 13:22
#2

saknar alternativet jag äter det men föredrar kött från små gårdar (som generellt sett tar bättre hand om sina djur)

[_hsleiufhbtv]
2013-03-09 13:24
#3

Eftersom jag inte äter kött alls är nog mitt svar ganska uppenbart höhö😃

Sara1214
2013-03-09 13:26
#4

Om ni vill ha ett eget alternativ kan ni skriva vad ni tycker i tråden!

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

E-l-vira
2013-03-09 16:42
#5

äter inte animalier

Medarbetare på klickerträning.ifokus

veggie4every1
2013-03-10 01:33
#6

Jag äter inte heller animalier

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Alexej
2013-03-10 09:05
#7

Efter att ha sett så många hemska bilder hur slaktdjur har det vill jag inte bidra längre till alla elände.

Vi kan vara så glada att det inte finns några jättar som håller oss som sklaktmänniskor. Varken i massmänniskohållning eller inom etisk uppfödning. Ingen vill dö!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

vallhund
2013-03-10 09:55
#8

Vad är rätt svar enligt dig TS?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Hamster 4 ever]
2013-03-10 10:02
#9

det kött som vi köper kommer från en lokal bonde och slakteriet är jätte nära. Vi vet att kossorna har haft det bra och snart ska vi säkert också köpa lamm från en annan bonde nära oss.

fossingen
2013-03-10 11:25
#10

Jag äter det kött som erbjuds, man ska vara glad så länge man blir mättad 😎


exitingsvillemo
2013-03-10 11:54
#11

äter inte kött om jag vet att djuret haft det illa.

[Doglovers]
2013-03-11 20:53
#12

Hämtar allt kött från skogen. Skulle jag någon gång handla så blir det från ett gårdsslakteri.

Elin-Li
2013-03-12 22:00
#13

Jag skulle aldrig äta "odlat kött". Alltså kött där man föder upp djuren endast för köttets skull. Då de får leva i trånga boxar och transporteras långa sträckor. Det kanske inte kallas för djurplågeri rent juridiskt men jag tycker fortfarande inte att det är rätt på något sätt. 

Min morbror är jägare oh vi får kött av honom. Då vet man att djuren har haft det bra och fått leva fritt tills de fått en så smärtfri död som möjligt. Sen äter jag väldigt ofta vegetariska måltider också då det är lättare än att kolla vart köttet kommer ifrån om man inte har matlåda t.ex. i skolan så äter jag enbart vegetarisk kost:)

// Elin-li, 

Annons:
Upp till toppen
Annons: