Annons:
Etikettdjur-och-lagen
Läst 1065 ggr
VildaVittra
2013-03-01 15:54

Är förändringar av föreskrifter alltid bra?

Jag är i chock idag. Jag håller ju fjäderfä för egen produktion, där jag sätter stolthet i att ge mina djur ett så naturligt liv som möjligt. Mina höns går lösa utan staket och sprätter, mina vaktlar går i små grupper och mår så pass bra att de faktiskt visat ruvbeteenden, vilket är enormt ovanligt då det anses som bortavlat hos japanerna.

Jag har startat en tråd om detta på vaktlar i fokus, i hopp om att kunna få ihop till en protestlista eller något för att stoppa denna galenskap från jordbruksverket. Återigen sätts det käppar i hjulen för oss som vill ha småskalig djurproduktion. Återigen gagnas den industriella produktionen av ägg och kött med otroliga mängder av fjäderfä onaturligt på samma yta med kannibalism som följd.

Läs: http://vaktlar.ifokus.se/discussions/51309237ce12c4787e00d291-en-svart-dag-for-oss-japanagare?discussions-1

Har de som lagt detta förslag ens träffat en vaktel? Vill de att alla djur ska leva i fabriksmiljö? Är det vad konsumenten vill ha på sin tallrik?

Är djurföreskrifterna till för djuren eller för storföretag?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
VildaVittra
2013-03-02 01:19
#2

Det är så himla sjukt. 😮

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: