Annons:
Etikettallmänt
Läst 2981 ggr
mumin12
12/27/12, 11:41 AM

Något att tänka på..

Något att tänka på:

Just nu föds ett barn._ Samtidigt föds ett försöksdjur._

_ Just nu lär sig ett barn att skrika när det blir hungrigt. Samtidigt lär sig ett försöksdjur att det inte hjälper att skrika, maten kommer aldrig._

_ Just nu får ett barn sin första spruta. Samtidigt har ett försöksdjur redan fått så många sprutor att den kommer att dö av dem._

Just nu lär sig ett barn att gå.

Samtidigt har ett försöksdjur inga krafter kvar att gå för.

_ Just nu har ett barn hela livet framför sig. Samtidigt dör ett försöksdjur i djurförsök…_

KOPIERA DENNA TEXT OM DU ÄR EMOT DJURPLÅGERI SOM INTE HAR NÅGOT SYFTE!

Annons:
indra-bus
12/27/12, 4:32 PM
#1

Mycket tänkvärt..

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

mumin12
12/27/12, 7:15 PM
#2

ett litet fel* KOPIERA DENNA TEXT OM DU ÄR EMOT DJURPLÅGERI

(inte *KOPIERA DENNA TEXT OM DU ÄR EMOT DJUROLÅGERI UTAN SYFTE)

redan
12/28/12, 9:30 AM
#3

Det där var det längsta från sanningen som jag sett på länge.

mumin12
12/28/12, 6:24 PM
#4

#3 Hur menar du?

Nilam
1/7/13, 5:24 PM
#5

Såååå gammal text (läste den när jag var barn) och sååååå långt ifrån verkligheten.

Att vara emot djurplågeri betyder inte att man är emot djurförsökt - heeelt skillda saker.

Jag kan tala om att det är inget försöksdjur som svälter, mer hinner jag tyvärr inte argumentera om.

Wellcraft
1/10/13, 3:23 PM
#6

Jag tror det är många försöksdjur som svälter, kanske inte i sverige men definitvt utomlands.

Läste även texten som barn och blev riktigt rörd då, jag tycker det är helt fel med djurförsök oavsett syfte.

Vi ska inte blanda in djuren i saker de inte har med att göra, ex. våra medeciner.

Dessutom finns det alternativ till djurförsök.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
Fidelia
1/11/13, 12:28 PM
#7

#6 Antar att du står först i kö att utsätta dig för försök som hjälper till att bota svåra sjukdomar. Eller ska vi utnyttja fattiga barn som är födda att svälta ihjäl i fattga länder? Då får de ju mat att överleva försökstiden ut iaf. De alternativ som finns är långt ifrån lika effektiva. Men kanske ska vi bara acceptera att de som blivit sjuka mött sitt öde och låta dem dö pga av att några procent av svenskarna är emot djurförsök i medicinskt syfte.

Själv är jag emot djurförsök som inte fyller någon viktig funktion. Smink, cigg och färgämnen kan jag lätt leva utan.

vallhund
1/12/13, 6:49 AM
#8

# 6

O du använder inga mediciner?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Wellcraft
1/12/13, 3:37 PM
#9

Jag har aldrig behövt använda några medeciner :)

Jag anser bara att försvarlösa djur inte ska utnyttjas för att vi ska få det vi vill ha, för de har inte med människorna att göra.

Hur vi löser det sen bryr jag mig inte om.

Ett djurs liv är lika mycket värd som ett människoliv, och det finns andra sätt att ersätta djurförsök på där man ej behöver uttnyttja någon levande varelse.

Precis lika hemskt att testa på barn som på djur.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Sackum
1/12/13, 11:53 PM
#10

Jag är också helt emot djurförsök i alla sammanhang som strider emot djurets intressen, tycker det är vansinnigt fel. Men det är skillnad på att bojkotta läkemedel och att bojkotta kött, ägg och mejeriprodukter eftersom det ofta inte finns något alternativ till djurtestade läkemedel. Är man utilitarist är det enkelt att tänka sig att det gör mer skada om man låter bli att köpa läkemedlen (antingen till sig själv, anhörig eller husdjur), i sanningens namn har ju inte en enskild bojkott någon direkt effekt på produktionen.

Man kan istället lobba för att utveckla syntetiska försöksmodeller och bidra till organisationer som Forska utan djurförsök. Glad

Wellcraft
1/13/13, 3:56 PM
#11

Måste även tillägga att det är sjukt att vi testar på oskyldiga djur som aldrig gjort något dumt, när vi har pedofiler, seriemördare och våldtäktsmän osv i fängelsen som inte gör någon nytta alls.

De kan ersätta de oskyldiga försöksdjuren tills de syntetiska försöksmodellerna är färdig utvecklade.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

viktoria91
1/13/13, 5:39 PM
#12

#11 Eller skit i att utveckla syntetiska försöksmodeller och ta brottslingarnma för all framtid.;) Jag har aldrig heller förstått djurförsök, att testa på arter som är så olika människan! Djur som kan dö av lite choklad eller värktabletter men kanske tål saker som människor dör av, skumt.

[Doglovers]
1/13/13, 9:06 PM
#13

Är det någon som har tänkt på att alla medicinska apparater dom har på djursjukhus har blivt utprovade på människanObestämd

Annons:
Sackum
1/13/13, 9:22 PM
#14

#13 Intressant, utveckla gärna!

viktoria91
1/13/13, 9:35 PM
#15

#13 Det tycker inte jag är konstigt då människor alltid prioterats före djur. När sedan folk har valt att behandla sina djur istället för att skaffa nya när dem blir sjuka/skadade och man kan försäkra och då kan bolag tjäna pengar på sjuka djur så har tekniken kommit dit också. Djur har blivit mer familj än nödvändigt som när det var bondesamhälle, knappast så man lade 15 000 kr på en häst med brutet ben när en ny kostade 5 000 kr kanske. Sen har inte ALLA apparater blivit utprovade på människan, har aldrig sett en människa upp och ner i en "lyftkran" för att flyttas till opbordet. ;)

vallhund
1/14/13, 4:04 AM
#16

# 15

Lyftanordningar är ganska vanliga i äldrevården o handikapomsorgen.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

redan
1/14/13, 8:47 AM
#17

Är det ingen som hört talas om "oskyldigt dömd"? Men visst, vi kan ju göra som djuruppfödningen, vi exporterar problemet till ett annat land, så har vi ändå vår fina statestik och samvete i behåll. Finns ju faktist länder som fortfarande tillämpar dödstraff….

viktoria91
1/14/13, 10:17 AM
#18

#16 Jodå, men inte hängs dem upp i kotlederna som en häst upp och ner. ;) Jag är själv personlig assistent så det vet jag.

Upp till toppen
Annons: